مغازه دارانِ "بدون ماسک" منتظر پلمب مغازه باشند
استاندار کرمانشاه با اشاره به بی توجهی برخی اصناف و مغازه داران به استفاده از ماسک، گفت: در این زمینه برخوردها باید تشدید شود و مغازه افرادی که از ماسک استفاده نمی کنند پلمب شده و این افراد به دادسرا معرفی می شوند.

هوشنگ بازوند در جلسه امروز (۲۱ تیر) ستاد استانی کرونا با اشاره به استمرار وضعیت قرمز کرونا در استان گفت: این شرایط می طلبد مردم بیش از پیش پروتکل های بهداشتی و به ویژه استفاده از ماسک را رعایت کنند.

وی افزود: در حال حاضر استفاده عموم مردم از ماسک تا حد خوبی افزایش یافته، اما متاسفانه در این بین اصناف توجه چندانی به استفاده از ماسک ندارند و بسیاری از ماسک استفاده نمی کنند.

وی افزود: در همین راستا به اکیپ های بازرسی دستور داده ایم تا ضمن افزایش بازرسی از اصناف، با مغازه داران متخلفی که از ماسک استفاده نکرده و رعایت پروتکل های بهداشتی را ندارند، برخورد کنند.

بازوند تصریح کرد: مغازه داران متخلف در این زمینه باید به دادسرا معرفی شده و مغازه هایشان نیز پلمب شود و حتما باید بنری سردر مغازه نصب شود که به علت عدم استفاده از ماسک و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی مغازه پلمب شده تا سایر مغازه داران متوجه اهمیت موضوع شوند.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: متاسفانه وضعیت استفاده از ماسک در نیروی انتظامی هم خوب نیست و بسیاری از نیروهای پلیس حین انجام کار و ماموریت از ماسک استفاده نمی کنند که در این زمینه تذکرات لازم به نیروی انتظامی داده شده است.

بازوند تصریح کرد: در حال حاضر ماسک به میزان کافی در سطح بازار موجود است و همه باید از ماسک استفاده کنند. تنها اندکی قیمت آن از قیمت های مصوب بالاتر است که قرار شده اداره کل صمت در این زمینه نظارت و رسیدگی داشته باشد.

دانشگاه علوم پزشکی "نقشه راه" برای شرایط بحرانی کرونا در پاییز تهیه کند

استاندار کرمانشاه با اشاره به احتمال بحرانی شدن شرایط کرونا در پاییز به علت همسو شدن آن با بیماری آنفلوآنزا گفت: در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی موظف است ظرف مدت ۲۰ روز نقشه راهی برای شرایط بحرانی کرونا در پاییز تهیه کرده و ارائه کند تا بتوانیم برای این شرایط بحرانی آماده شویم.

بازوند تصریح کرد: همچنین دانشگاه علوم پزشکی موظف است مواد شوینده مورد نیاز خود را از تولیدکنندگان استانی تهیه کند و برای تولیدکنندگانی که تقاضای تمدید مجوز دارند این کار را انجام داده و مجوز آنها را تمدید کند.

استاندار کرمانشاه با ابراز نگرانی از برگزاری مراسم عروسی و عزا در سطح استان گفت: در این زمینه فرمانداران باید با بزرگان و ریش سفیدان هر شهرستان صحبت کرده و از آنها بخواهند در بحث خودداری از برگزاری مراسم عروسی و عزا همکاری داشته باشند، چرا که این تجمعات عامل موثری در شیوع کرونا است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.