حجاب یک امر عقلانی است
معاون حوزه علمیه خواهران گیلان، عفاف و حجاب را یک امر عقلانی دانست و یادآور شد: وجود مبارک زن به عنوان آفریده ناب الهی باید مخفی و پنهان باشد تا زیبایی های باطن او تجلی پیدا کند.

مینا مهدوی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به پیشرفت های علم بشری، اظهار کرد: امروز علم ثابت کرده بسیاری از بیماری ها از طریق پوست و تنفس و نزدیک شدن افراد به یکدیگر منتقل می شود.

وی با بیان اینکه همه علوم نزد خداوند، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است، افزود: هیچ علمی در عالم وجود ندارد که بر خدا و اهل بیت پوشیده باشد و لذا قرآن کریم به عنوان دستورالعمل زندگی بشر از سوی خداوند، امر حجاب و پوشش را واجب کرده است.

معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران گیلان، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جهان و نحوه برخورد بشر با این بیماری، تصریح کرد: امروز همگان به این نتیجه رسیده اند که پوشش داشتن از انسان در برابر این ویروس محافظت می کند. در واقع علم بشر قائل به استفاده از ماسک و دستکش و گان شده تا هیچ ویروسی راه نفوذ به بدن انسان را پیدا نکند.

مهدوی، حجاب را نوعی پوشش در برابر بیماری های جسمی و روحی انسان دانست و عنوان کرد: میکروب ها و ویروس ها برای انسان قابل مشاهده نیستند، اما پیامبر اسلام(ص) ۱۴۰۰ سال پیش از شیطان به عنوان منبع تمام آلودگی ها یاد کرده و نگاه نامحرم را تیری زهرآگین از جانب شیطان می داند.

استاد حوزه علمیه، با بیان اینکه مردم زمان پیامبر ذهنیتی درباره میکروب و ویروس نداشتند، گفت: امروز همه ما می دانیم میکروب ها و ویروس ها وجود دارند و عامل بیماری ها هستند لذا اسلام ۱۴۰۰ پیش نکات بهداشتی را برای جلوگیری از نفوذ میکروب ها و ویروس ها به بدن انسان بیان کرده است.

وی حجاب را وسیله ای برای محافظت زن از ویروس ها و میکروب های روحی و جسمی دانست و تصریح کرد: اسلام جسم و روح و دنیا و آخرت انسان را توامان می سازد و لذا توجه به احکام و واجبات الهی انسان را سعادتمند می کند.

مهدوی، با بیان اینکه جاذبه و محبوبیت زن در حجاب و پوشش بیشتر می شود، خاطرنشان کرد: خداوند با واجب کردن حجاب به دنبال بهترین رشد برای زن به عنوان شخصیت ناب هستی است، زیرا زن باید انسان سازی کند.

معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران گیلان، انسان را دارای گوهر وجودی دانست که باید مانند مروارید در پنهانی ساخته شود، اضافه کرد: همانگونه که گیاه در دل خاک رشد می کند، مادر نوزاد خود را در یک حجاب پرورش می دهد تا انسانیت انسان ظهور و بروز یابد.

وی عفاف و حجاب را یک امر عقلانی دانست و یادآور شد: وجود مبارک زن به عنوان آفریده ناب الهی باید مخفی و پنهان باشد تا زیبایی های باطن او تجلی پیدا کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.