بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در جذب تسهیلات کرونایی عقب هستند
جانشین ستاد کرونا در استان قزوین اعلام کرد: بررسی‌ها و ارزیابی‌ها، نشان‌دهنده روند کُند ثبت‌نام، بررسی و رسیدگی کارشناسی دستگاه‌های اجرایی و روند پرداخت تسهیلات کرونایی توسط بانک‌ها دارد.

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به‌منظور جبران خسارت کسب‌وکار در بخش‌های تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی و حمل‌ونقل، ستاد ملی کرونا، تسهیلات ویژه‌ای را به همین منظور اختصاص داده و آن‌ها ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: سهم تسهیلات کرونایی، اختصاص‌یافته به استان معادل ۷۳۱ میلیارد تومان است؛ واحدها و کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا، می‌بایست حداکثر تا پایان تیرماه در سامانه‌ای که به همین منظور در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اختصاص‌یافته ثبت‌نام کنند.

حبیبی عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی متولی ذی‌ربط و مرتبط به‌ویژه سازمان صمت، جهاد کشاورزی، شرکت شهرک‌ها، میراث فرهنگی و گردشگری، شهرداری‌ها، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، ورزش و جوانان، باید به جهت محدودیت زمانی با سرعت، مواد درخواستی و ثبت‌نام کننده در سامانه را بررسی و در صورت تائید در سامانه ثبت‌نام و تائید نهایی کنند.

وی تصریح کرد: بانک‌ها باید حداکثر تا پایان مرداد نسبت پرداخت تسهیلات اقدام کنند؛ بررسی‌ها و ارزیابی‌ها نشان از روند کُند ثبت‌نام، بررسی و رسیدگی کارشناسی دستگاه‌های اجرایی و روند پرداخت توسط بانک‌ها دارد.

جانشین ستاد کرونا استان قزوین خاطرنشان کرد: ضرورت دارد که دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها با سرعت عمل بیشتری واردشده و روند جذب اعتبارات و تسهیلات را شتاب دهند. این تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد بوده و مدت‌زمان بازپرداخت آن‌ها ۲ ساله است.

رانندگان تاکسی، تسهیلات ۶ میلیون تومانی دریافت می‌کنند

وی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، به‌منظور جبران بخشی از خسارت وارده به درآمد رانندگان تاکسی، مقررشده که به رانندگان تاکسی مبلغ ۶ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شود.

حبیبی با اعلام اینکه این تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد و ۲ ساله است، خاطرنشان کرد: فعالیت رانندگان تاکسی به‌ویژه در اسفند، فروردین و اردیبهشت با محدودیت‌هایی روبه‌رو شد و از طرفی خود رانندگان تاکسی به جهت رعایت مسائل بهداشتی و همکاری با مردم ، به‌جای چهار مسافر، سه مسافر را جابه‌جا می‌کنند که قطعاً در میزان درآمد آن‌ها تأثیر منفی دارد.

وی بیان کرد: شبکه حمل‌ونقل عمومی، در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در شیوع کرونا، روند را به‌شدت افزایش خواهد کرد.

جانشین ستاد کرونا استان قزوین یادآور شد: در ستاد کرونای استان، مقرر شد سازمان تاکسیرانی با هماهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با فوریت و حداکثر یک هفته لیست رانندگان تاکسی را وارد سامانه کنند تا بتوانند از تسهیلات ذکرشده استفاده کنند البته لازم به ذکر است که بگوییم تعداد ۵۶۰ راننده خانم سرویس مدارس، مشمول این مصوبه خواهند شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.