بستری شدن ۸۶۴ مبتلا به کرونا در مازندران/ ماسک بزنید
کرونا ویروس همچنان در مازندران در حال طی کردن روند صعودی است و قصد کوتاه آمدن ندارد، هر چند مسئولان معتقدند استفاده از ماسک، رعایت توصیه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، می‌تواند تا چند روز آینده، دوباره آمار مبتلایان و فوتی‌ها را گاهش دهد، اما همچنان برگزاری مراسم عروسی و عزا و یا تولدهای خانوادگی دلیل اصلی افزایش آمار در مازندران است.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل در حال حاضر ۱۵۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ بیمار جدید بستری و ۳۱ بیمار هم ترخیص شدند و ۳۵ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

در این میان، همچنان متخصصان عفونی و ستاد مبارزه با کرونا با تاکید بر جدی گرفتن شرایط و دوری از سهل‌انگاری از سوی مردم، اعتقاد دارند که، استفاده از ماسک ۸۵ درصد از انتقال ویروس کرونا جلوگیری می کند.

همچنین بر اساس اعلام روابط عمومی، دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این خصوص اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۶۳ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی تصریح کرد: در همین مدت تعداد ۸۶ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: هم اکنون ۷۰۵ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

موسوی با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمعات، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از سفرهای غیرضروری در پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ بسیار ضروری است، تصریح کرد: از شرکت در هر گونه تجمع و مراسم عروسی، ختم و عزایی خودداری کنید.

به گزارش ایسنا، تاکنون، در بیمارستان‌های زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، در مجموع، ۸۶۴ نفر بستری هستند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.