تا یکسال آینده با کرونا دست و پنجه نرم خواهیم کرد/سن افراد بستری شده پایین آمده است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه هم اکنون در موج بیماری کرونا هستیم اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که در جلسه امروز ستاد استانی مقابله با کرونا، در مورد وضعیت فعالیت تالارها برنامه مناسبی را داشته باشیم.

دکتر "سیدوحید احمدی طباطبایی" صبح امروز شنبه ۲۱ تیرماه در جمع خبرنگاران درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان کرمان اظهار کرد: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا کشور قرار است تالارها با ۵۰ درصد ظرفیت می خود کار را آغاز کنند.

وی ادامه داد: در زمانی که تالارهای بسته بودند، متاسفانه شاهد بودیم مردم مراسمات عروسی و مهمانی های خود را در خانه باغ ها و در مکان هایی برگزار می کردند که حداقل استانداردهای اولیه در آنجا وجود نداشت و به همین دلیل ستاد ملی و به دنبال آن ستاد استانی مقابله با کرونا مجوز بازگشایی تالارها را صادر کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه هم اکنون در موج بیماری کرونا هستیم اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که در جلسه امروز ستاد استانی مقابله با کرونا، در مورد وضعیت فعالیت تالارها برنامه مناسبی را داشته باشیم.

احمدی طباطبایی درباره باز شدن باشگاه های ورزشی نیز گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا باشگاه های ورزشی مجوز بازگشایی را گرفتند که قرار است این باشگاه های ورزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت خود را انجام دهند ضمن آنکه تاکید شده باشگاهی بازشوند که برخورد افراد در آنها کم باشد.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور و تحریم های اعمالی بر ایران اظهار کرد: باید بپذیریم که کشور از نظر اقتصادی مانند کشورهای توسعه یافته همچون کره جنوبی نیست که بتوانیم به مردم بگوییم در منزل بمانند و به آنها پول ماهانه دهیم بنابراین مجبور به بازگشایی اصناف و امکان بودیم بنابراین در این شرایط حفظ رعایت پروتکل های بهداشتی امری بسیار مهم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه تا یکسال آینده با این بیماری باید دست پنجه نرم کنیم، در بخش دیگری از صحبت های خود به وجود اقلام بهداشتی در بازار اشاره و اظهار کرد: مردم باید بدانند که نیازی نیست همه مردم عادی از ماسک های پزشکی استفاده کنند بلکه این نوع ماسک ها صرفا برای کسانی است که دارای بیماری زمینه ای بوده، کادر بهداشت و درمان و افراد بالای ۶۰ سال می باشد.

وی با اشاره به اینکه ماسک پزشکی برای همه در بازار وجود ندارد اظهار کرد: توصیه می شود مردم عادی از ماسک های پارچه ای یا فابریک استفاده کنند که این نوع ماسک می تواند در منزل نیز تولید شود.

احمدی طباطبایی با اشاره به اینکه کمبودی در زمینه ماسک پارچه ای قابل شستشو در کشور وجود ندارد اظهار کرد: تا حدودی با کمبود ماسک پزشکی در بازار مواجه هستیم ضمن آنکه مردم عادی نیز نیازی به استفاده از ماسک پزشکی ندارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه مواد ضدعفونی کننده و گندزدایی به وفور در بازار وجود دارد اظهار کرد: دستکش اطمینان کاذب برای مردم ایجاد می کند و به شدت توصیه می شود مردم به جزء در شرایط خاص از دستکش استفاده نکنند و این نوع دستکش ها برای کادر درمانی بیشتر باید استفاده شود.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم اظهار کرد: متاسفانه ظرف یک ماه گذشته، سن موارد بستری شدن به دلیل ابتلا به ویروس کرونا پایین تر آمده این در حالی است که افراد جوان فکر می کنند به این بیماری مبتلا نمی شود و این بیماری تنها برای افراد دارای بیماری زمینه ای و یا افراد مسن بوده اما افراد دارای سن پایین تر باید بدانند که می توانند هم به این بیماری مبتلا و به عنوان ناقل این ویروس باشند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.