از بستری شدن ۸ نفر از کادر درمان هرمزگان تا افزایش ۳۵ درصدی فوتی ها بر اثر کرونا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: متوسط سن جان باختگان در استان هرمزگان بر اثر کرونا از ۵۹ سال به ۶۴ سال افزایش یافته است.

دکتر حسین فرشیدی صبح امروز(۲۱ تیرماه) در جمع خبرنگاران، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ نفر در هرمزگان براثر ابتلاء به کرونا جان باختند و علاوه برآن با مثبت شدن تست ۴ بیمار فوتی گذشته، اکنون شمار جان باختگان مبتلا به کرونا در هرمزگان به ۳۷۲ نفر رسیده است.

وی اظهار کرد: اکنون ۵۹۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری اند که از این شمار ۹۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۳۸ نفر وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه در هفته گذشته ۶۸۹ نفر در بیمارستان‌های استان بستری بودند که از این شمار ۶۴۳ نفر بهبود یافته و مرخص شده اند، تصریح کرد: در این مدت ۷۷ نفر جان باختند که در مقایسه با هفته قبل از آن، ۳۵ درصد افزایش داشت.

فرشیدی با اشاره به اینکه همه ما هدف ویروس کرونا هستیم و سن، جنس و نژاد فرقی نمی‌کند، اضافه کرد: اکنون هشت نفر از گروه‌های درمانی و کادر پزشکی هرمزگان نیز به بیماری کووید ۱۹ مبتلا و در بخش‌های مختلف بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: متوسط سن جان باختگان در استان از ۵۹ سال به ۶۴ سال افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: بدحال‌تر شدن بیماران نشان از سیر شدیدتر بیماری و یا مراجعه دیرهنگام بیماران به مراکز درمانی است.

فرشیدی از شهروندان خواست درصورت بروز هرگونه علائم بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند و اضافه کرد: درهفته گذشته استفاده از ماسک ۸۵ و رعایت فاصله فیزیکی زیر ۶۰ درصد بود که این اصلا رضایت بخش نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: رعایت فاصله فیزیکی بمنظور پیشگیری و وظیفه تک تک ماست.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.