خسارت ۳۰ میلیاردی کرونا به صنوف فرهنگی و هنری لرستان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: بنا بر برآوردهای صورت گرفته، خسارت ناشی از کرونا به مشاغل و صنوف فرهنگی و هنری استان تا پایان خردادماه بالغ‌بر ۳۰ میلیارد تومان بوده است.

احمدحسین فتایی امروز ۱۹ تیرماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به شیوع کرونا ویروس که به‌دنبال آن با توجه به‌ضرورت قرنطینه خانگی و در خانه ماندن، بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری تعطیل شد، اظهار کرد: بنا بر برآوردهای صورت گرفته، خسارت ناشی از کرونا به مشاغل و صنوف فرهنگی و هنری لرستان تا پایان خردادماه امسال بالغ‌بر ۳۰ میلیارد تومان بوده است.

وی تصریح کرد: در راستای حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر و بر اساس توافقات صورت گرفته بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی ثبت‌نام از مشاغل دارای کد بیمه‌ای و کارگاهی برای بهره‌مندی از حمایت‌های دولتی، طی روزهای گذشته در سامانه «کارا» صورت گرفته و سایر کسانی‌که کد بیمه و کارگاهی ندارند می‌توانند با مراجعه به این سامانه، اطلاعات خود را ثبت کنند.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ضمن تأکید بر لزوم اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا توسط عموم مردم، اضافه کرد: استفاده از ماسک و رعایت اصول فاصله‌گذاری اجتماعی بهترین راهکار مقابله با گسترش شیوع این بیماری است و هم استانی‌ها باید در این راستا از برگزاری و حضور در مراسماتی که مشمول تجمع و اجتماع گسترده است پرهیز کنند.

فتایی بیان کرد: با اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنا بر تصمیم ستاد ملی، فعالیت آموزشگاه‌های هنری و برگزاری دوره‌های آموزشی با رعایت دقیق فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، از ابتدای تیرماه جاری مجدداً از سر گرفته شده و کلاس‌های آموزشی با نفرات محدود، حتی‌الامکان یک نفره و زمان کمتری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: طی ماه‌های گذشته و از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌های فرهنگی و هنری با محوریت فضای مجازی برگزار شده و در این مدت زمان، جشنواره‌ها و برنامه‌های متنوعی در سطح استان به اجرا در آمده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به ظرفیت‌های متنوع این اداره‌کل در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، گفت: در سال‌های گذشته کلاس‌های اوقات فراغت ما با بهره‌مندی از ظرفیت انجمن‌ها و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و آموزشگاه‌های هنری به‌صورت مداوم برگزار گردیده و در شرایط کنونی نیز بسیاری از هنرمندان و اساتید رشته‌های مختلف هنری با خلاقیت، فضای مجازی را به خدمت گرفته و هنرجویان خود را آموزش می‌دهند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.