خسارت ۱۸۰ میلیارد تومانی "کرونا" به فرهنگ و هنر کرمانشاه
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از خسارت ۱۸۰ میلیارد تومانی کرونا به بخش فرهنگ و هنر استان خبر داد.

بهرام فاضلی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تعطیلی تمام مراکز فرهنگی و هنری از زمان شیوع کرونا گفت: این تعطیلی هنوز هم در بسیاری بخش های فرهنگی و هنری استان ادامه دارد و تنها برخی مراکز از جمله سینماها بازگشایی شده‌اند.

وی افزود: موسسات، آموزشگاه ها، برنامه های کنسرت و ... هنوز تعطیل هستند و سینماها هم با وجود بازگشایی مخاطب چندانی ندارند.

فاضلی تصریح کرد: با استمرار و افزایش شیوع کرونا این روزها کسی سینما نمی رود و بازگشایی این مراکز هم تاثیری نداشته و سینماها هم مانند سایر بخش های فرهنگ و هنر همچنان ضرر می دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: طبق برآورد صورت گرفته تا پایان خرداد امسال، کرونا حدود ۱۸۰ میلیارد تومان به بخش فرهنگ و هنر استان خسارت وارد کرده که با انجام برآوردهای جدید و محاسبه ضرر و زیان تیرماه، این ارقام بیشتر هم می شود.

فاضلی در خصوص حمایت های صورت گرفته از اهالی فرهنگ و هنر استان گفت: پیگیری ها در این زمینه ادامه دارد و در حال حاضر تنها برخی مراکز فرهنگی و هنری ما که کُد بیمه گری دارند و بیمه تامین اجتماعی هستند مشمول استفاده از تسهیلات پرداختی به کارگاه ها هستند.

وی افزود: سهم استان از تسهیلات حمایتی از مشاغل زیاده دیده از کرونا ۶۸۰ میلیارد تومان است که بخشی از آن به کارگاه های فرهنگی و هنری استان تعلق می گیرد.

فاضلی تصریح کرد: پیگیری های وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دریافت حمایت های بیشتر برای اهالی فرهنگ و هنر کماکان ادامه دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.