در سایه رعایت دوطرفه بهداشت فردی و اجتماعی از کرونا در امان بمانیم
سخنگوی حزب اسلامی کار گفت: در سایه رعایت دوطرفه بهداشت فردی و اجتماعی فعلا می‌توانیم خود و سایر افراد جامعه را از مبتلا شدن به کرونا در امان بداریم.

محمد نیشابوری در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا، اظهار کرد: طی چند قرن گذشته جوامع بشری دوران‌های مختلفی از همبستگی اجتماعی را پشت سر گذاشته‌اند. انسان معاصر در قرن ۲۰ دو جنگ جهانی و در قرن ۱۹ جنگ‌های داخلی را با همبستگی داخلی و در مواقعی با همبستگی جهانی پشت سر گذاشته است.

وی ادامه داد: امروز هم برای مبارزه با ویروس همه‌گیر کرونا باید همبستگی جهانی داشت. هر چند دولت ها در خصوص سرمنشأ بوجود آمدن این ویروس اختلاف نظر دارند، اما الان همه دچار درد مشترک مبارزه با آن شدند.

این فعال سیاسی گفت: از آنجایی که فعلا کرونا قابل درمان نیست باید روش‌های پیشگیرانه را در مقابل آن انجام داد. تا زمانی که واکسن این ویروس به دست آید راهی جز این نداریم که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی افزود: عقل سلیم می گوید باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم. رعایت این موضوع یک بخش فردی و یک بخش عمومی دارد که باید توسط فرد و حاکمیت مورد توجه قرار گیرد. رعایت این دو بخش عمومی و خصوصی توسط حکومت‌ها و مردم امری واجب است.

نیشابوری گفت: در دورانی توانستیم با رعایت محدودیت هایی که دولت ایجاد کرده بود کرونا را محدود و مهار کنیم، اما نمی شد به آن روش ادامه داد. طولانی شدن قرنطینه باعث وارد شدن آسیب‌های کلان به زندگی افراد و اقتصاد جهانی شد. الان تنها راه‌حل رعایت پروتکل های بهداشتی مثل ضد عفونی کردن، ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی است. حاکمیت هم موظف است وسایل بهداشتی را در اختیار قرار دهد.

وی در پایان گفت: در سایه رعایت دوطرفه بهداشت فردی و اجتماعی فعلا می‌توانیم خود و سایر افراد جامعه را از مبتلا شدن به کرونا در امان بداریم. از طرف دیگر بحث نظارت و کنترل نیز مطرح است. همین که آقای روحانی خدمات اداری و اجتماعی و اقتصادی را منوط به رعایت پروتکل ها از جمله استفاده از ماسک کردند خوب است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.