۵۰۰۰ دانش‌آموز در استان سمنان فاقد لوازم "آموزش از راه دور" هستند
استاندار سمنان از سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور خواست: انجام تکالیف قانونی خود را منوط به ایجاد تکلیف برای مردم و استان‌ها نکند و اعتبارات در نظر گرفته شده را طبق قوانین اختصاص دهد.‌

علیرضا آشناگر در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال ۱۳۹۹ که هفدهم تیرماه در محل سالن مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار با اشاره به اینکه ۵۰۰۰ دانش‌آموز در استان فاقد هرگونه امکانات کمک آموزشی همچون تلفن همراه هوشمند و یا تبلت هستند اظهار کرد: انتظار می‌رود که شرکت‌های بزرگ مخابراتی به‌منظور تامین امکانات آموزشی مورد نیاز برای دانش‌آموزان به میدان بیایند و در این کار خیر نقش آفرینی کنند.

وی ضمن تشریح مزایا و معایب آموزش از راه دور بر لزوم توجه و مراقبت والدین در استفاده و بهره مندی فرزندان از اینترنت و فضای مجازی تاکید و عنوان کرد: همه دانش آموزان باید از امکانات آموزشی مجازی همچون اینترنت پر سرعت و ... برخوردار شوند اما به موازات این بهره مندی لازم است تا والدین دانش آموزان نیز ضمن مراقبت‌ها ویژه؛ آسیب های ناشی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مخرب و مخاطرات آن را برای فرزندانشان گوشزد کنند.

استاندار سمنان گفت : با توجه به یکجا نشینی دانش آموزان و خانواده ها و ضرورت ایجاد سلامت روحی و روانی و اثرات روانی پس از کرونای دانش آموزان، لازم است تا آموزش و پرورش نسبت به ایجاد فضای تفریحی شاد ونشاط آور و ارائه برنامه ها پرورشی متناسب با وضعیت کرونا اقدام کند.‌

این مقام ارشد اجرایی بر ضرورت افزایش سواد رسانه ای والدین و نیز ارائه ی آموزش‌های مورد نیاز به معلمان در شرایط کرونا یی فعلی تاکید و اظهار کرد: افزایش برنامه های تفریحی فرهنگی ،سرگرمی و نشاط آور در ذیل برنامه های آموزشی دانش اموزان ، مد نظر قرار گیرد .

رئیس شورای آموزش و پرورش استان با تمجید از طراحی شعار هر دانش آموز یک مهارت در اموزش و پرورش استان گفت‌: در ۴۷ درصد مدارس استان آموزش های فنی و مهارتی به دانش آموزان ارائه می‌شود که این امر تضمین کننده‌ی اشتغال آینده‌ی دانش آموزان است.

استاندار سمنان با اشاره به نیاز دانش آموزان به اقلام بهداشتی اضافه کرد: برای رفع کمبود اقلام بهداشتی در سطح شهرستان‌ها ، می توان از ظرفیت کارگاه های موجود در هنرستان‌ها و مدارس کار و دانش‌، در راستای تامین نیازهای بهداشتی در حد امکان و ضرورت بهره گرفت و اقلام تولید شده را در اختیار دانش آموزان و خانوادهها قرار داد تا شاهد تاثیرات مثبت خودکفایی ناشی از شیوع بیماری کرونا نیز باشیم .

آشناگر با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات مورد نیاز در جهت بازگشایی به موقع و مناسب مراکز آموزشی در سال تحصیلی آینده به فرمانداران ماموریت داد تا به عنوان رئیس پروژه مهر شهرستان، این امر را به صورت جدی پیگیری و مدیریت کنند.

استاندار سمنان در ادامه با اشاره به برگزاری طرح "آجر به آجر " که با هدف سامانبخشی کمکهای خرد خیرین در امر مقدس مدرسه سازی در حال اجرا می باشد گفت : این اقدام از جمله طرح های بسیار خوبی است که می تواند موجب مشارکت تمامی اقشار جامعه با هر توانمندی و بضاعت مالی در امر مدرسه سازی باشد.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه نباید جهت تامین اعتبارات، برای مردم به صورت غیر قانونی تکلیف ایجاد شود ،از سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور خواست : انجام تکالیف قانونی خود را منوط به ایجاد تکلیف برای دیگران نکند و اعتبارات در نظر گرفته شده را طبق قوانین اختصاص دهد.‌

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.