لزوم تشکیل هسته همیار سلامت در ادارات استان ظرف ۲۴ ساعت
استاندار زنجان با تاکید بر لزوم تشکیل هسته همیار سلامت در ادارات استان ظرف ۲۴ ساعت توسط معاون منابع انسانی و حراست اداره مربوطه و لزوم بازرسی و کنترل توسط حراست اداره، تصریح کرد: تشکیل هسته همیار سلامت کار بسیار خوب و مفیدی است که از اقدامات زیرزمینی جلوگیری کرده است.

فتح‌الله حقیقی پیش از ظهر امروز (۱۷ تیر) در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مبارزه با کرونا که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در رابطه با برگزاری آزمون در استان زنجان، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود در خصوص بیماری کرونا، آزمون‌های سراسری و ملی از جمله آزمون دکتری، آزمون کارشناسی‌ارشد، آزمون نهضت سوادآموزی، آزمون کارشناسی و غیره با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی در استان برگزار خواهد شد و آزمون‌های استانی نیز برگزار نمی‌شود و به زمان دیگر موکول خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل کمیته آزمون در استان، افزود: برگزارکنندگان آزمون باید دو هفته قبل از آزمون اطلاع دهند تا پروتکل‌های بهداشتی قبل، حین و پس از آزمون توسط دانشگاه علوم‌پزشکی استان تعیین شده و صورت‌جلسه شود، قابل ذکر است برگزارکنندگان آزمون باید تعهد کتبی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده دهند.

این مسئول تصریح کرد: مراکز بهداشت استان بدون دخالت در موضوع آزمون باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را رصد کرده و مستندسازی کند تا در صورت رعایت نکردن مسئول مربوطه باید پاسخ‌گو باشد.

استاندار زنجان ضمن تقدیر از مردم استان برای استفاده از ماسک و با تاکید مجدد بر لزوم حفظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک، ادامه داد: کارمندان و ارباب رجوع ادارات استان، باید از ماسک استفاده کنند و به ارباب رجوعی که از ماسک استفاده نکرده، نباید خدماتی ارائه شود که در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی باید مدیرکل و مسئول اداره پاسخ‌گو باشد.

حقیقی با تاکید بر اینکه بیمارانی که تست کووید - ۱۹ آنان مثبت اعلام شده اگر خود را قرنطینه نکنند و در اجتماع حضور داشته باشند، مرتکب جرم می‌شوند و اگر این رفتار در دستگاه‌های اداری استان رخ دهد به هیچ‌عنوان قابل بخشش نخواهد بود، اظهار کرد: در شرایط کنونی از همه دستگاه‌های استان انتظار دارم با دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان همکاری‌ کرده و نباید تصمیمی اتخاذ کنند که سبب تضعیف عملکرد این دانشگاه شود.

وی با اشاره به لزوم تسریع در جواب تست کرونای کارمندان استان و اعلام آن به مدیر اداره، فرد و خانواده آنان، افزود: همه دستگاه‌ها موظف به اجرای مصوبات ستاد استانی و ملی پیشگیری و مبارزه با کرونا هستند.

این مسئول با تاکید بر لزوم تشکیل هسته همیار سلامت در ادارات استان ظرف ۲۴ ساعت توسط معاون منابع انسانی و حراست اداره مربوطه و لزوم بازرسی و کنترل توسط حراست اداره، تصریح کرد: تشکیل هسته همیار سلامت کار بسیار خوب و مفیدی است که از اقدامات زیرزمینی جلوگیری کرده است؛ قابل ذکر اینکه باید از یک هزار و ۶۶۲ همیار سلامت بانک اطلاعات تشکیل شده و از اقدامات‌شان عکس و فیلم تهیه شود.

مقام عالی استان با بیان اینکه محدودیت‌های موجود در استان به مدت یک هفته بوده و در روز پنج‌شنبه با توجه به وضعیت شهرستان‌های استان در خصوص تمدید کردن مجدد آن و بالعکس تصمیم‌گیری خواهد شد، ادامه داد: از روز ۱۵ تیرماه استفاده از ماسک در استان اجباری شده و همچنان مردم باید از ماسک استفاده کنند.

حقیقی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم در استان همچنان ممنوع بوده و با تاکید بر لزوم تعطیلی آرامستان‌های همه شهرستان‌های قرمز استان، اظهار کرد: بنده از دستگاه‌های استان توقع زیادی دارم. به خصوص شهرداری زنجان؛ از اینرو شهرداری باید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اتوبوسرانی و تاکسیرانی توجه بیشتری کند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان باید لیست اداراتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند ارائه کند تا در کمیته رصد نارضایتی مردم که زیرمجموعه شورای تامین است، پاسخ‌گو باشند.

این مسئول تصریح کرد: دستگاه‌هایی که نیروی پرستاری دارند، موظف به اعلام اسامی آن‌ها هستند؛ در غیر این‌صورت به‌شکل مکتوب اعلام کنند تا خللی در امر خدمات‌رسانی ایجاد نشود.

مقام عالی استان ادامه داد: تجمعات، کانون اصلی شیوع بیماری کرونا در این استان است و در همین رابطه فرمانداران و متولیان امر، برای کاهش مشکلات کرونایی به جای ارائه عملکرد، عملگرا باشند تا نتایج حاصل از آن ملموس باشد.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که همچنان ورزشگاه‌های خصوصی به‌صورت پنهانی فعالیت می‌کنند که اداره‌کل ورزش و جوانان باید نظارت لازم را داشته باشد و علاوه بر آن، همیاران بهداشتی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز تشکیل خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.