تولید ماسک‌های "خاص" در کرمانشاه
با شیوع کرونا تولید ماسک در کشور افزایش چشمگیری داشت، طوری که خیلی از کارخانجات و کارگاه ها خط تولید خود را تغییر داده و به تولید ماسک گرایش پیدا کردند. بسیاری کارگاه های کوچک تولید ماسک نیز حالا در حد یک کارخانه بزرگ تولیدات خود را بالا برده‌اند.

شرکت دانش بنیان "تاوا ابتکار پاکان" هم یکی از شرکت هایی است که با شیوع کرونا تولید ماسک را به طور جدی در دستور کار قرار داد و حالا تنها تولید کننده ماسک های N۹۹ در استان کرمانشاه است. در کنار این نوع ماسک، ماسک های N۹۵ و ماسک NH هم در این شرکت تولید می شود.

ماسک های این شرکت به دلیل الیاف به کار رفته در آن خاص بوده و مراحل ثبت اختراع آن هم در حال انجام است، چرا که پارچه این نوع ماسک ها در کنار اینکه از الیاف نانو بوده و منافذ بسیار ریزی در حد سه نانومتر دارد، بسیار نازک بوده و همین امر تنفس را برای افراد مصرف کننده راحت‌تر می‌کند.

همچنین ترکیباتی از عصاره چند گیاه به الیاف این ماسک‌ها اضافه شده که این ماسک‌ها را معطر کرده و باعث افزایش خاصیت آنتی باکتریال آنها و افزایش طول عمر آنها شده و می شود گفت ماسک هایی با این ویژگی برای اولین بار است که در کشور تولید می‌شود.

پوران مرادی پور مدیر تولید این شرکت در گفت و گو با ایسنا با اشاره به افزایش تولیدات این شرکت در ایام شیوع کرونا گفت: در حال حاضر روزانه ۱۰ هزار ماسک N۹۵ و پنج هزار ماسک N۹۹ و NH در شرکت تولید می شود.

وی یادآور شد: تا پیش از شیوع کرونا با دستگاه هایی که در شرکت ساخته بودیم روزانه سه هزار عدد تولید ماسک داشتیم، اما با توجه به نیاز جامعه، با خرید دستگاه‌های جدید این تعداد را به روزانه ۱۵ هزار عدد ماسک افزایش دادیم.

وی افزود: تمامی محصولات تولیدی در سطح استان توزیع می شود و ماسک های N۹۹ مستقیما برای مراکز درمانی استان و بویژه بخش های مراقبت از بیماران کرونایی ارسال می شود.

مرادی پور به ویژگیهای ماسک های تولیدی این شرکت اشاره و تصریح کرد: ماسک‌های شرکت به دلیل نوع پارچه به کار رفته در آن که از الیاف نانو بوده و بسیار نازک هستند، ثبت اختراع شده‌اند، چرا که نازک بودن پارچه آنها تنفس را برای مصرف کننده راحت‌تر کرده و علاوه بر آنها به دلیل نانو بودن محافظ خوبی در برابر ویروس کرونا محسوب می‌شود.

وی افزود: ترکیباتی از عصاره چند گیاه به الیاف این ماسک‌ها اضافه شده که این ماسک‌ها را معطر کرده و باعث افزایش خاصیت آنتی باکتریال آنها و افزایش طول عمر آنها شده و می شود گفت ماسک هایی با این ویژگی برای اولین بار است که در کشور تولید می‌شوند.

وی در خصوص تولید ماسک‌های NH در این شرکت هم گفت: این نوع ماسک‌ها دارای یک لایه کربن بوده که در برابر آلودگی‌های گازی و پتروشیمی از فرد محافظت می کند و کاربرد آنها مربوط به مراکز گازی و پتروشیمی است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.