جلسه مجلس و دولت برای رفع ایرادات طرح "منع به‌کارگیری بازنشستگان" در مشاغل دولتی
اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و نمایندگان دولت قرار است طی روزهای آینده ایرادات طرح منع به‌کارگیری بازنشستگان در مشاغل دولتی را رفع کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، اخیراٌ نمایندگان طرحی را برای اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در مشاغل دولتی تدوین و به هیئت‌رئیسه مجلس ارائه کرده‌اند که هیئت‌ رئیسه مجلس نیز این طرح را برای بررسی بیشتر به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده است.

بیشتر بخوانید:

مخالفت دولت با طرح "منع به‌کارگیری بازنشستکان" در مشاغل دولتی

از طرفی سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از مخالفت دولت با این طرح خبر داده و گفته است که دولت معتقد است با تصویب این طرح دست قوه مجریه در انتخاب برخی مدیران بسته می‌شود.

در همین راستا قرار است در چند روز آینده جلسه‌ای میان طراحان طرح و نمایندگان دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار شود تا اشکالات این طرح مورد رسیدگی قرار گیرد و سپس این طرح برای بررسی بیشتر به صحن علنی پارلمان ارجاع شود.

به گزارش تسنیم، در طرح مذکور تاکید شده که بازنشستگان به هیچ عنوان نباید در یک سازمان یا اداره‌ دولتی بکارگیری شوند مگر در موارد استثنا.

طبق این طرح تنها بازنشستگانی می‌توانند دوباره به کار گرفته شوند که ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری درباره آنها صدق کند.

همچنین در این طرح ذکر شده: افرادی که در نیروهای انتظامی، نظامی و وزارت اطلاعات بازنشسته می‌شوند تنها باید در همان دستگاه‌ها و در صورت نیاز مجدداً به کار گرفته شوند.

بر اساس این گزارش در قانونی کنونی که حال اجرا است جانبازان ۲۵ درصد می‌توانند پس از بازنشستگی به کار گرفته شوند که در طرح مجلس این عدد از ۲۵ به ۵۰ درصد افزایش یافته است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.