افزایش چشمگیر ذخیره‌سازی خون بند ناف در زمان شیوع کرونا
مدیر بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان قزوین گفت: در زمان شیوع کرونا یکی از روش‌های درمانی دریافت سلول‌های بنیادی مزانشیمی بافت بند ناف از طریق ورید و استنشاق از بینی است، از این روی کارآزمایی بالینی این طرح بر روی چند بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان مسیح دانشوری انجام شده است؛ در همین راستا با شیوع کرونا شاهد افزایش چشمگیر تمایل خانواده‌ها جهت ذخیره‌سازی خون بند ناف...

فاطمه دولت‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خانواده‌هایی که قصد ذخیره‌سازی نمونه خون بند ناف فرزند خود را دارند، باید از هفته ۳۶ بارداری، برای انجام مشاوره‌های پزشکی و مراحل اولیه عقد قرارداد، اقدام کنند. وی گفت: مراحل ثبت و ذخیره‌سازی نمونه در بانک خون بند ناف رویان به این ترتیب است که به منظور اطمینان از سلامت مادر و نمونه خون جمع آوری شده آزمایش‌های تخصصی سرولوژی بر روی خون مادر انجام می‌شود. بیان این نکته نیز خالی از لطف نیست که تمامی آزمایش‌های مادر توسط پژوهشگاه رویان و در روز زایمان و به صورت رایگان انجام می‌گردد.

دولتخواه بیان کرد: فرآیند جمع‌آوری خون بند ناف به‌صورت کاملاً استریل، بدون درد و بدون تداخل در روند زایمان مادر صورت می‌گیرد، خون‌گیری می‌تواند به‌صورت داخل رحمی و یا خارج رحمی انجام شود که در هر دو صورت هیچ‌گونه آسیبی به مادر یا نوزاد وارد نمی‌شود و حجم خون جمع‌آوری شده می‌تواند بین ۶۰ تا ۲۰۰ سی‌سی باشد که این فرآیند کمتر از پنج دقیقه در زمان بعد از زایمان به طول می‌انجامد.

افزایش ۴۴ درصدی ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزادان قزوینی

وی با اشاره به این موضوع که در بهار سال ۹۹ ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزادان قزوینی بیش از ۴۴ درصد افزایش داشته است تصریح کرد: نمونه‌هایی که آیتم‌های مد نظر جهت ذخیره‌سازی را داشته باشند نهایتاً در شرایط دمایی ۱۹۶- درجه سانتیگراد در تانک‌های مخصوص فریز و برای مدت طولانی نگهداری می‌شود.

وی افزود: با توجه به گسترش بیماری‌ها و همچنین بهبود روش‌های درمانی، درمان توسط سلول‌های بنیادی یکی از مؤثرترین درمان‌ها محسوب می‌شود به‌طوری‌که در زمانه شیوع کرونا نیز یکی از روش‌های درمانی دریافت سلول‌های بنیادی مزانشیمی بافت بند ناف از طریق ورید و استنشاق از بینی است، از این روی کارازمایی بالینی این طرح بر روی چند بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان مسیح دانشوری انجام شده است؛ در همین راستا با شیوع کرونا شاهد افزایش چشمگیر تمایل خانواده‌ها جهت ذخیره‌سازی خون بند ناف بوده‌ایم.

مدیر بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان قزوین در پایان گفت: متقاضیان می‌توانند جهت انجام مشاوره رایگان حضوری و تلفنی به آدرس دفتر نمایندگی سلول‌های بنیادی بانک خون بند ناف رویان واقع در قزوین، سبزه‌میدان ابتدای خیابان فردوسی جنوبی روبه‌روی کوچه حمام پاک مجتمع درمانی جهاد دانشگاهی قزوین مراجعه و یا با شماره‌های تماس ۳۳۲۴۲۳۳۴ و ۰۹۱۰۴۶۹۸۶۹۵ تماس حاصل کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.