تشدید تمهیدات بهداشتی دانشگاه تربیت مدرس در ایام کرونایی
بر اساس بخشنامه ستاد آگاه سازی و پیشگیری از کرونا در دانشگاه تربیت مدرس، از دوازدهم تیرماه استفاده از ماسک در تمام محیط های دانشگاه الزامی است و انتظامات دانشگاهاز ورود افراد بدون ماسک به محیط دانشگاه ممانعت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس این بخشنامه، همکاران انتظامات مستقر در محل ورودی دانشکده ها و واحدهای مختلف موظفند از ورود افراد بدون ماسک به داخل ساختمان ها ممانعت به عمل آورند. بدیهی است ارائه هرگونه خدمت به این افراد ممنوع می باشد.

موارد فوق شامل اساتید مدعو احتمالی، ارباب رجوع، مهمانان احتمالی همکاران دانشگاه نیز می باشد و لازم است توسط همکاران مرتبط به مراجعه کنندگان مزبور اطلاع رسانی صریح و شفاف صورت گیرد.

همچنین به منظور پیشگیری ، شناسایی و مراقبت و کنترل مستمر سلامت افراد، ضروری است کلیه دانشگاهیان اعم از اعضای هیات علمی، کارمندان و دانشجویان فرم ارزیابی سلامت از لحاظ عوارض ابتلا به بیماری کووید -۱۹ را به صورت هفتگی تکمیل و به صورت سیستمی ارسال نمایند کاملا الزامی است که در صورت ایجاد هرگونه تغییر در شرایط سلامت خود، موضوع را از این طریق به مرکز بهداشت دانشگاه اعلام نمایند و کوتاهی در این زمینه موجب مسئولیت جدی مدنی خواهد بود.

در این بخشنامه آمده است که از مدیران واحدهای دانشگاه تقاضا می شود جهت یادآوری و تاکید بر تکمیل فرم خودارزیابی سلامت، هر هفته پیام مطمئنی برای کلیه کارکنان ارسال نمایند. همچنین ضروری است مدیران هر بخش بر استفاده کارکنان از ماسک در محل کار تاکید کرده و به افرادی که در استفاده از ماسک استنکاف می ورزند تذکر جدی داده و در صورت تکرار به عنوان تخلف به مدیریت اداری معرفی نمایند.

در بخش دیگری از این بخشنامه بر لزوم پاکسازی بهداشتی محیط دانشگاه تاکید شده است که در این راستا امور عمومی دانشگاه با همکاری مسئولین اداری دانشکده ها موظف به پاکسازی بهداشتی محیط ها بر اساس پروتکل های مرکز بهداشت و درمان خواهند بود و ضروری است مسئولان و نمایندگان هر بخش بر صحت و دقت در انجام روزانه پاکسازی بهداشتی مزبور نظارت نمایند و در صورت مشاهده هرگونه کوتاهی ، مراتب را به مدیریت اداری دانشگاه اطلاع دهند.

همچنین به منظور تسهیل در تهیه ماسک، با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با بسیج کارکنان، همکاران می توانند نسبت به تهیه ماسک با قیمت مناسب از طریق آقایان فتحی و تقی زاده با شماره تلفن های ۳۲۱۶ و ۳۲۰۱ هماهنگی نمایند.

شایان ذکر است مرکز بهداشت و درمان دانشگاه تربیت مدرس اعلام کرده است که در راستای وظایف خود بر رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی در همه بخش ها نظارت کرده و در صورت وجود افراد مشکوک و مبتلا، به منظور پیشگیری از همه گیری در دانشگاه، اقدامات قانونی لازم را انجام خواهد داد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.