گزارشی از فعالیت خادمان شهدای آذربایجان شرقی برای مبارزه با کرونا
مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نورسپاه عاشورا استان آذربایجان شرقی گقت: گروه های جهادی خادمین شهدا با تولید بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ ماسک و پاکسازی معابرومحلات پرخطروتوزیع ۵۹ هزار و ۸۴۰ مورداقلام بهداشتی به صورت رایگان به یاری افراد نیازمند شتافتند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ توکل فرهادی با اشاره به شیوع ویروس کرونا توضیح داد: اگر چه امسال با شیوع ویروز کرونا توفیق حضور در اردوهای راهیان نور از ماسلب شد، اما سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نورسپاه عاشورا با ایجاد فضای مجازی و بسترسازی در آن تا حدی به دنبال رفع این خلأ و پرکردن آن بود.

وی افزود:هدایت، هماهنگی، نظارت واجرای بهینه ی اردوهای راهیان نور وبرنامه‌ریزی به منظور ترویج و تعمیق فرهنگ و تفکر بسیجی و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در بین خادمین گروه‌های جهادی شهدا و به کارگیری راویان فتح دراردوها بر راستای عمق بخشی داخلی بهخشی از وظایف و مأموریت این سازمان است.

فرهادی درادامه تاکید کرد: خادمین شهدا درقالب ۲۵ گروهان و ۹۸ گروه جهادی شکل گرفته ودرتدام عظیم بحث فرهنگی به صورت خود جوش درعرصه های مختلف نقش آفرینی میکنند. پس از شیوع ویروس کرونا این گروهها با حضور درشهرستان ها ومرکز استان با ۱۵ گروه جهادی شامل خواهران به تعداد ۴۳۰ نفرو۲۳ گروه برادران شامل ۶۴۰ نفر درمراحل اول مأموریت با غربالگری ۱۴۴ هزار و ۸۰۰ نفر به انجام خدمات پرداختند.

وی عنوان کرد: گروه های جهادی خادمین شهدا با تولید بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ ماسک و پاکسازی معابرومحلات پرخطروتوزیع ۵۹ هزار و ۸۴۰ مورداقلام بهداشتی به صورت رایگان به یاری افراد نیازمند شتافتند. تولید لباس محافظ بیمارستانی وتوزیع ۱۲ هزار و ۸۴۰ مورد سبد معیشتی از دیگر فعالیت‌های این گروه بود.

مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نورسپاه عاشورای آذربایجان شرقی گفت: عمده افراد تشکیل دهنده گروه خادمین شهدا معلمین، دانشجویان، دانش آموزان و سایر اقشار هستند که بدون کوچکترین چشم داشت برای خدمت به هموطنان دراین تشکل همچون رزمندگان دوران دفاع مقدس حضوردارند.

فرهادی تاکید کرد:این سازمان آمادگی دارد اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام مجوز کند، بی درنگ باردیگر دراعزام راهیان نوربه منطقه عملیاتی نقش آفرینی کند. ما درجنوب اردوگاهی با امکانات لازم برای استقرار ۱۷۰۰ نفر با تمام امکانات داریم. مأموریت اصلی گروه خادمین شهدا جغرافیا محورهست و هر نقطه ای از وطن نیاز به کمک باشد این عزیزان درآنجا حضور خواهند یافت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.