تورآشناسازی همدان لغو شد
به دنبال اعلام وضعیت هشدار در همدان به لحاظ شیوع ویروس کرونا، تورآشناسازی این استان لغو شد.

به گزارش ایسنا، تور آشناسازی همدان قرار بود از ۱۶ تا ۲۰ تیرماه برای شخصیت‌ها و رسانه‌های موثر در گردشگری برگزار شود. هدف این تور، تبلیغ سفر به استان همدان بود. اما به دنبال اعلام اخطار استاندار همدان و بازگشت برخی استان ها به وضعیت هشدار شیوع ویروس کرونا و پس از واکنش رسانه ها، این تور لغو شد.

علی خاکسار، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان که قبلا در گفت و گو با ایسنا اطمینان داده بود این تور بدون دردسر خواهد بود و سفر ایمن را رقم خواهد زد و از طرفی هم، تاکید کرده بود اوضاع در استان همدان تحت کنترل است، اینک در پیامی به شرکت کنندگان این تورآشناسازی، از لغو آن خبر داده است.

او در این پیام اشاره کرده که لزوم برگزاری این تور در شرایط نامساعد فعلی از سوی جامعه میزبان و رسانه ها زیر سوال بوده که برای رفع این دغدغه، پس از دریافت نظر مشورتی، تصمیم گرفته شد این تور فعلاً برگزار نشود.

معاون گردشگری همدان تاکید کرده است: تورآشناسازی همدان که از یک ماه پیش برای آن برنامه ریزی شده بود، اهداف تبلیغاتی برای رونق سفر در این استان را پیگیری می‌کرد.

تورهای آشناسازی، برنامه دفتر بازاریابی و تبلیغات وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که برای تحریک تقاضا و رونق سفر پس از تحمل یک دوره رکود و زیان مالی ناشی از کرونا در صنعت گردشگری، به ۳۱ استان کشور ابلاغ شد. کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، مازندران و قزوین از جمله استان هایی هستند که این تور آشناسازی را درست در روزهایی که با ویروس کرونا در جدال بودند، برگزار کردند. با وجود تداوم هشدارهای وزارت بهداشت در ارتباط با آغاز موج دوم کرونا و افزایش آمار ابتلا و شمار جان باختگان در یک ماه گذشته، اما ادامه تورهای آشناسازی همچنان مورد تاکید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، مخصوصا پس از آن که رییس جمهور، چهارم تیرماه در جلسه ستاد کرونا گفت: پس از بررسی هایی که درباره سه استان تهران، گیلان و مازندران صورت گرفت، مشخص شد مسافرت عامل اصلی شیوع ویروس کرونا نبود و می توان با رعایت نکات بهداشتی به مسافرت رفت.

محمد قاسمی، مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که حدود یک هفته است این مسؤولیت را پذیرفته است، در توضیح چرایی برگزاری تورهای آشناسازی در شرایطی که وضعیت هشدار و قرمز به برخی استان ها برگشته، گفته است: این برنامه در راستای اجرای منویات وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر ترویج «گردشگری داخلی در همزیستی با کرونا» با هدف ایجاد نشاط اجتماعی از یک سو و رونق‌بخشی به کسب و کارهای مرتبط با صنعت گردشگری و اشتغال مربوطه از سوی دیگر است.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری گفته که برگزاری این تورها در استان های تهران، البرز، قم، گیلان و زنجان در حال برنامه‌ریزی است. برخی از این استان‌ها از جمله تهران، البرز و زنجان، آنچنان که وزارت بهداشت اعلام کرده در وضعیت هشدار قرار گرفته‌اند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.