ضرورت توجه ویژه به افزایش آگاهی عمومی جامعه نسبت به کرونا
رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر گفت: برای مقابله با کرونا باید بر روی افزایش آگاهی‌های عمومی جامعه توجه ویژه‌ای وجود داشته باشد.

کوروش شعبانی صبح امروز (۱۵ تیر) در جلسه بررسی آخرین وضعیت ویروس کرونا در هیدج، با بیان این‌که از لحاظ پزشکی ایران جز موفق‌ترین کشورها در جهان است، اظهار کرد: آمارها حاکی از کم بودن مرگ و میر ناشی از شیوع کرونا در کشورمان است.

وی با بیان این‌که یکی از دلایل موفقیت کشورمان در کنترل مرگ و میر کرونا، شبکه‌های بهداشت و سیستم شبکه‌ای است، تصریح کرد: همین امر سبب شده است که دورترین نقاط کشور نیز از خدمات پزشکی برخوردار باشند.

این مسئول با تأکید بر ضرورت اتخاذ سیاست‌های درست در حوزه مبارزه با کرونا، افزود: در حال حاضر نمی‌توان مانند روزهای اول، قرنطینه را برای مردم تجویز یا با تبلیغات مبتنی بر افزایش نگرانی و ترس، مردم را به کاهش مراودات اجتماعی واداشت؛ چون این ترس و نگرانی بهزودی به عکس خود یعنی بی‌تفاوتی عمومی تبدیل می‌شود؛ بلکه باید بر روی آگاهی مردم کار کرد و با اطلاع‌رسانی صحیح و آموزش‌های عملی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، بتوان سرعت انتقال بیماری را گرفت تا امکانات درمانی موجود و شبکه بهداشت کشور پاسخ‌گوی بیماران فعلی و به‌خصوص موارد حاد باشد.

شعبانی با تاکید بر این‌که زنجیره انتقال ویروس باید قطع شود تا بتوانیم بر آن غلبه کنیم، گفت: از اولین روزهای شروع ویروس کرونا در کشور، مردم همکاری خوبی با شبکه بهداشت و درمان داشتند که باید این همکاری‌ها تداوم داشته باشد، زیرا بر این باوریم که اگر مردم وارد گود شوند، موفق‌تر عمل خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که نقاهت‌گاه بهترین کمک برای افرادی است که دوران قرنطینه را سپری می‌کنند، اظهار کرد: با توجه به این‌که فرد بیمار می‌تواند چندین نفر را به ویروس آلوده کند، نقاهت‌گاه‌ها از اماکنی هستند که می‌توانند به کمک کنترل ویروس بیایند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر، از تشدید بازرسی اماکن عمومی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داده و افزود: باید از ظرفیت داوطلبان در این بازرسی‌ها استفاده شود، چرا که اگر وضعیت به همین منوال در ابهر پیش برود امکان بازگشت برخی از محدودیت‌ها وجود دارد.

این مسئول، از پر شدن ظرفیت بیمارستان‌های ابهر خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر ۱۵ تخت برای بیماران کرونایی در بیمارستان امید در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این‌که آمار ابتلا به ویروس در روزهای اخیر بسیار بالا رفته است، ادامه داد: مقابله با این وضعیت هوشیاری و آمادگی بسیار شهروندان و دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد و باید بیشتر توان و تمرکز دستگاه‌های ذی‌ربط روی نظارت بر رعایت پروتکل‌ها و مصوبات بهداشتی در جامعه باشد.

در ادامه این جلسه نیز شهردار هیدج اظهار کرد: مردم فکر می‌کنند کرونا تمام‌ شده است و دیگر مانند گذشته، مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند که همین امر باعث شده که میزان ابتلا افزایش یابد؛ در حالی‌که کرونا تمام نشده و تا پایان این اپیدمی باید مسائل بهداشتی رعایت شود؛ چراکه شاهد شیوع و روند افزایشی بیماری کرونا هستیم و این موضوع نگرانکننده و خطرناک است.

رضا حیدری تصریح کرد: شعار و سرلوحه امور شهرداری هیدج در راستای مقابله با ویروس کرونا بر این اساس است که شهروندان بزرگ‌ترین سرمایه جامعه هستند و مجموعه مدیریت شهری مکلف به حفظ سلامت و جان این سرمایه انسانی است.

وی تاکید کرد: برای کنترل کرونا از شهروندان می‌خواهیم کماکان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پروتکل‌های بهداشتی، شرکت نکردن در مراسم و استفاده مداوم از ماسک کمک حال کادر بهداشت و درمان باشند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.