به سمت قرنطینه و تعطیلی فراگیر نخواهیم رفت
معاون سیاسی، امنیتی و اقتصادی استاندار مرکزی گفت: برای کنترل کرونا به سمت قرنطینه و تعطیلی فراگیر نخواهیم رفت چون سیکل بسته است و باید فکر دیگری کرد.

بهروز اکرمی چهاردهم تیرماه در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان بیان کرد: باید مردم را به سمت و سویی سوق دهیم که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. اگر در استان اتفاقی رخ دهد مسئول این مشکلات، ما خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه همچنان درگیر بیماری هستیم، افزود: در خوش بینانه ترین حالت تا پایان سال جاری و حتی ۱۴۰۰ درگیر این بیماری خواهیم بود، اما برای خرید و فروش غیرحضوری چه کرده‌ایم؟ قرار بود اقداماتی صورت گیرد، اما با بازگشایی صنوف و فعالیت‌های اقتصادی امور به دست فراموشی سپرده شد.

اکرمی تصریح کرد: اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی برای همگان الزامی است و همچنان تا پایان سال ۹۹ و ۱۴۰۰ درگیر این بیماری هستیم، بر این اساس برای خرید غیرحضوری باید برنامه یک تا دو ساله داشت.

وی با بیان اینکه قرار نیست دوباره همه چیز را تعطیل کنیم، گفت: قرنطینه یا تعطیلی ها یک آتش بس موقت برای بازیابی کادر درمان است، ایرادی ندارد همه اماکن باز باشد، اما باید ماسک زد، فاصله اجتماعی را رعایت کرد و الزامات پروتکل‌های بهداشتی را مدنظر داشت که در این صورت قطعا در برابر مصون خواهیم ماند.

معاون استاندار با اشاره به بازرسی‌های انجام شده در نقاط مختلف استان، خواستار رسیدگی و ورود جدی شخص فرماندار به موضوع بازرسی از ادارات، فروشگاه‌ها، اماکن عمومی و ... شد تا روند اجرای مصوبات و الزامات صورت گرفته را رصد کند، افزود: در حال حاضر هیچ کاری واجب تر از توجه به سلامت مردم برای فرمانداران وجود ندارد و باید اثربخشی بازرسی ها را ارزیابی کرد. اگر این آمار روند صعودی به خود بگیرند به این معناست که بازرسی ها اثربخش نبوده است.

وی تاکید کرد: فعالیت کولر در یک محیط کاملا بسته باعث افزایش آلودگی می‌شود، توجه به این موضوع باید به مردم اطلاع‌رسانی شود، همچنین طبق گزارشات دریافتی برخی ادارات ضدعفونی را متوقف کرده اند که لازم است روند ضدعفونی همچنان با قوت ادامه داشته باشد.

اکرمی با تاکید بر اینکه به سمت قرنطینه و تعطیلی فراگیر نخواهیم رفت چون سیکل بسته است و باید فکر دیگری کرد، گفت: باید خودمراقبتی فردی و اجتماعی را مدنظر داشت، از ظرفیت نهادهای مدنی استفاده کرد و در سطح شهر با مردم گفت‌وگوی اجتماعی را ترتیب داد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.