دو واحد نیمه صنعتی تولید ماسک در استان مرکزی به بهره برداری می‌رسد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: دو واحد نیمه صنعتی تولید ماسک در اراک و شازند به بهره برداری می رسد.

سعید فرخی چهاردهم تیرماه در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی اظهار کرد: طبق برآوردهای صورت گرفته حداقل به روزی ۲۵۰ هزار عدد ماسک در سطح استان نیاز داریم که باید تولید و توزیع شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید فعلی ماسک در استان ۱۴۰ هزار عدد است، گفت: با توجه به میزان تقاضا، در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار ماسک تولید و در بین داروخانه ها توزیع می شود و بین تولید فعلی و نیاز استان فاصله زیادی وجود دارد.

فرخی با بیان اینکه چند روز آینده یک واحد نیمه صنعتی تولید ماسک در اراک و یک واحد در شازند با ظرفیت تولید روزانه ۵۰ هزار عدد ماسک به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: تا امروز مشکلی در خصوص عرضه ماسک در استان نداریم و تنها در زرندیه مواردی وجود دارد که باید از طریق دیگر شهرستان‌ها تامین شود.

وی تصریح کرد: مسلما با اجبار در نظر گرفته شده در استفاده از ماسک و ترغیب مردم، میزان مصرف ماسک افزایش خواهد یافت.

معاون استاندار خواستار فعالسازی برخی کارگاه‌ها که ظرفیت تولید ماسک دارند شد و گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی استان منعی برای صدور مجوز تولید ماسک نداشته باشند و با تاکید و رعایت تمامی ضوابط بهداشتی اقدام به صورت مجوز کنند. در امر قیمت گذاری ماسک طی چند روز آینده بازنگری خواهیم کرد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در امر تامین مواد اولیه تولید، گفت: در موضوع تامین پارچه مشکلاتی وجود داشت که اگر ادامه داشته باشند برای رفع آنها به مسئله ورود خواهیم کرد و امیدواریم با فراهم شدن ظرفیت های جدید برای تولید مشکلی وجود نداشته باشد.

فرخی در خصوص تامین مواد ضدعفونی کننده در استان بیان کرد: در حال حاضر مواد ضدعفونی و الکل به میزان کافی در داروخانه ها توزیع می‌شود و تا این لحظه به غیر از شهرستان خمین در موضوع کمبود الکل گزارشی از شهرستان‌های دیگر دریافت نکرده‌ایم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.