پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۴ تیر ایسنا
تصمیمات امروز جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا/ واکنش نماینده روسیه به نامه ظریف/ چسبندگی در برخی پست‌های مدیریتی/ اضهارات محمد هاشمی درباره شورای‌ عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان/ تاکید رئیس سازمان بازرسی کل کشور بر بررسی موضوع تلویزیون اینترنتی و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

مبتلا شدن به کرونا ننگ و عار نیست/از فردا ماسک‌زدن اجباری است

به گزارش ایسنا، تصیمات جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا در صدر اخبار پرمخاطب بود.

رئیس جمهور در این جلسه با بیان اینکه از روز اول در بازگشایی مراکز تعطیل شده به خاطر ویروس کرونا با مردم قرار گذاشتیم گشایش ها به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی است، تأکید کرد: از فردا استفاده از ماسک در محیط‌های عمومی شلوغ باید اجباری باشد و چنانچه کسی بدون ماسک به دستگاه، نهاد و یا ارگانی برای دریافت خدمت مراجعه کرد، باید از او بخواهند ماسک داشته باشد و حتی باید از حضور کارمندان و کارکنان در ادارات و دستگاه‌ها در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک،جلوگیری شود.

حجت الاسلا و المسلمین حسن روحانی همچنین گفت: مردم عزیز ، کسی نباید مبتلا شدن با این بیماری را ننگ و عار بداند و اگر مبتلا شد از دیگران پنهان کند.

اخبار دیگر در ارتباط با موضوع شیوع ویروس کرونا را می توانید در لنیک های زیر دنبال کنید.

آرزوی ظریف برای بهبودی وزیر امور خارجه پاکستان

دعوت مردم به ماسک زدن دعوت به یک امر خیرخواهانه است

زاهدی از بیمارستان مرخص شد

توصیه های یک نماینده مبتلا به کرونا: ماسک زدن را جدی بگیرید

وفق دادن زندگی با کرونا باید از طرف پیشتازان جامعه تبلیغ شود

تأثیرگذاران اجتماعی می‌توانند رعایت اصول بهداشتی را همگانی کنند

برخی مسئولین شجاعت تحمیل پروتکل‌های بهداشتی به جامعه را ندارند

***

واکنش نماینده روسیه به نامه ظریف

خبر پربازدید بعدی، واکنش نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین به نامه وزیر امور خارجه کشورمان به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود.

میخائیل اولیانوف در پیامی توییتری در این باره نوشت: ایران از کمیسیون مشترک[برجام] خواسته است که نگرانی‌های تهران درباره اجرای توافق[هسته‌ای] از سوی فرانسه، آلمان و انگلیس را از طریق مکانیسم حل اختلاف مورد توجه قرار دهد.

دیگر خبرهای مرتبط با این موضوع را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

همچنان به حفظ توافق هسته‌ای مصمم هستیم

مشاور ظریف: نشست شورای امنیت فرصت مغتنمی برای اثبات حقانیت ایران بود

***

چسبندگی در برخی پست‌های مدیریتی/ مجلس دنبال نخود سیاه نرود

راه‌های رسیدن به مجلسی مقتدر و متعهد از بیان یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

سید احسان قاضی زاده هاشمی چسبندگی در پست‌های مدیریتی را پدیده‌ای خواند که باید برای رهایی از آن قیدی تعریف شود تا مدیران و مسوولان همچون روسای جمهور حداکثر دو دوره چهارساله در مسوولیت مانده و بعد عرصه را برای جوانان باز کرده و شاهد تنوع باشیم.

وی که سابقه نمایندگی در مجلس دهم را دارد، تاکید کرد: هیات رییسه نباید اجازه هدر رفتن وقت مجلس را بدهد؛ در این دوره نگذاریم مجلس دنبال نخود سیاه برود.

شورای‌ عالی سیاستگذاری اثرگذاری خود را از دست داد/امکان احیای بدنه اجتماعی اصلاحات وجود دارد

گفت و گوی ایسنا با محسن هاشمی، رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی هم از دیگر رهای پر بازدید بود.

وی با اشاره به ناکامی اصلاح طلبان در انتخابات ۹۸، اظهار کرد: در این انتخابات، شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اثرگذاری خود را از دست داد و منجر به استعفاها گردید. مساله اصلی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری۱۴۰۰، شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان نیست.

هاشمی افزود: اگر اصلاح‌طلبان قادر باشند که برنامه اجرایی و متفاوتی برای حل مشکلات کشور ارائه دهند با توجه به چشم انداز فعلی کشور، امکان احیای بدنه اجتماعی خود را دارند و باید توجه داشت که عملکرد یکساله مجلس یازدهم، وعده های آنان برای حل معیشت جامعه را نیز محک خواهد زد اما اگر اصلاح طلبان بخواهند مانند انتخابات مجلس حضور جدی و رسمی در انتخابات نداشته باشند، طبیعتا از صحنه رسمی سیاست دست کم برای کوتاه مدت حذف می گردند.

موضوع تلویزیون اینترنتی به صورت ویژه بررسی می‌شود

خبر بعدی، تاکید رئیس سازمان بازرسی کل کشور بر بررسی موضوع تلویزیون اینترنتی به صورت ویژه بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان در نشست هم‌اندیشی با جمعی از مدیران معاونت سیمای رسانه ملی، موضوع تلویزیون اینترنتی را بر خلاف قانون دانست و تأکید کرد: برخی به دنبال نقض حاکمیت اصل ۱۷۵ قانون اساسی هستند که بنده به بخش مربوطه تأکید کردم به عنوان بازرسی ویژه پیگیری شود؛ طبق قانون اساسی هر نوع تلویزیون باید تحت پوشش صداوسیما باشد.

کمیسیون آموزش درباره احتمال تعویق برگزاری کنکور ۹۹ تصمیم گیری می کند

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در پی چند هفته گذشته پیام‌های زیادی حاوی نگرانی کنکوری‌ها و خانواده‌هایشان از برگزاری کنکور با توجه به شیوع پیک دوم کرونا را داشته است، گفت که این هفته کمیسیون درباره تعلیق برگزاری کنکور و یا تغییر روش برگزاری آن تصمیم گیری می کند.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.