برخورد قضایی با صاحبان مجالس عروسی و عزا در کهگیلویه و بویراحمد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از برخورد قضایی با صاحبان مجالس عروسی و عزا که در این استان موجب مبتلا شدن مردم شوند خبر داد.

حسین کلانتری روز شنبه ۱۴ تیرماه در نشست اضطراری ستاد مقابله با کرونای استان در یاسوج افزود: استفاده از ماسک در اماکن عمومی، تجمعات و ادارات از امروز اجباری است. استفاده از ماسک برای کارمندان ادارات و ارباب رجوع اجباری است، و ورود بدون ماسک به ادارات ممنوع است، مسئول اجرایی این مساله مدیر هر سازمان و دستگاه است.

وی اظهارکرد: تالارها، باغ‌های تفریحی و مراکز تجاری، پاساژها و هر صنفی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند با همکاری دستگاه قضایی و انتظامی پلمب میشوند و هیچ تعارف و تعللی صورت نمیگیرد چراکه سلامتِ و جان مردم در میان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تاکید می کنم که تجمعات در استان برگزار نشود، جهت عزاداری برای یک نفر ده‌ها نفر را راهی قبرستان نکنیم و طبق قانون با متخلفان در این زمینه برخورد خواهد شد.

کلانتری تصریح کرد: هر کس با برگزاری تجمعات در عروسی و عزا، و رعایت نکردن دستوالعمل‌های بهداشتی جان مردم را به خطر بیندازد و موجب ابتلای مردم به کرونا شود، دستگاه‌های متولی شاکی صاحب عروسی و عزا شوند تا با متخلفان در این خصوص برخورد قضایی و قانونی انجام شود.

وی ادامه داد: پیشگیری و مقابله با کرونا در استان از خواهش و تمنا گذشته و باید بدون تعارف با افرادی که دستورالعمل‌های را رعایت نمی کنند برخورد و اقدام موثر شود. زمانی که عده ای جان مردم را به خطر می اندازند ما مسئول حفظ جان مردم هستیم و در این زمینه کوتاه نخواهیم آمد. خدمات رسانی دستگاه‌ها، ادارات و سازمان‌های استان و شهرستان‌ها به ارباب رجوع مشروط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طی یک ماه اخیر افزایش چشمگیر ابتلا به کرونا را در استان داشته ایم و وضعیت استان در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خیلی بد است، تاکید کرد: تا دهم خردادماه ۹ فوت ناشی از کرونا در استان داشته ایم اما بعلت رعایت نکردن دستوالعمل‌های بهداشتی تا دیروز فوتی های ناشی از کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ۲۰ نفر رسید. در سطح استان بخصوص شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و چرام دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت و از تجمعات خودداری شود.

کلانتری با بیان اینکه پذیرش مسافر و گردشگر در مراکز اقامتی و گردشگری استان ممنوع است، عنوان کرد: از برپایی چادر در اماکن گردشگری و تفریحی و پارک‌های استان بخصوص در سطح شهرستان‌های بویراحمد و دنا ممانعت شود و با متخلفان در این زمینه برخورد قانونی جدی شود. وی تاکید کرد: در آبشار یاسوج علاوه بر اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نمی شود دسته جمعی قلیان می کشند که لازم است شهرداری یاسوج با همکاری فرمانداری، دستگاه قضایی و انتظامی عملیاتی ورود کند.

وی با بیان اینکه همه فرمانداران استان مسئولیت و اختیارات دارند بنابراین می توانند در خصوص سهل انگاری در مقابله با کرونا ورود کنند، اظهارکرد: در صورتی که دستوالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم تلفات کرونایی استان ۳ رقمی خواهد شد و جهت جلوگیری از این مساله با توجه به ظرفیت محدود بهداشتی و درمانی استان باید توصیه ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: عرضه قلیان ممنوع است و با همکاری نیروی انتظامی با عرضه کنندگان قلیان در سطح استان برخورد شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.