ترانزیت ۲۰ هزار تنی کالا از گیلان/ کرونا تردد مسافر از مرز آستارا را متوقف کرد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه طی سه ماهه نخست امسال ۱۹ هزار و ۹۱۷ تن کالا از استان ترانزیت شده است، گفت: ترانزیت ورودی استان ۲۶ درصد کاهش و ترانزیت خروجی استان ۸۹ درصد کاهش را نشان می دهد.

فریبرز مرادی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه طی سه ماهه نخست امسال ۱۹ هزار و ۹۱۷ تن کالا از استان ترانزیت شده است، اظهار کرد: از این مقدار ۱۲ هزار و ۶۰۲ تن از مرز آستارا و ۷۳۱۵ تن از مرز انزلی ترانزیت شده است.

وی افزود: طی مدت مذکور ۱۵ هزار و ۴۳ تن کالای ترانزیتی از مرزهای استان وارد و ۴۸۷۴ تن کالای ترانزیتی از استان خارج شده که به ترتیب ترانزیت ورودی استان ۲۶ درصد کاهش و ترانزیت خروجی استان ۸۹ درصد کاهش را نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان، آرد، چای، نخود و لیموترش را عمده ترین کالاهای ترانزیت شده طی این مدت دانست و تصریح کرد: در مدت مذکور ۴۸ هزار و ۳۲۲ تن کالا از مرز آستارا وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۳ درصد رشد داشته است.

مرادی، عمده کالاهای وارداتی از مرز آستارا در سه ماهه امسال را نخود، انواع تخته و موز دانست و گفت: طی این مدت همچنین بالغ بر ۱۷۰ هزار تن کالا از این مرز صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد رشد داشته است. میوه و تره بار، خرما و انواع کاشی نیز عمده کالاهای صادر شده از مرز آستارا در سه ماهه سالجاری است.

وی با اشاره به میانگین تردد روزانه ۲۱۷ دستگاه کامیون از مرز آستارا، اضافه کرد: ۹۹۳۵ دستگاه کامیون طی این مدت به مرز آستارا وارد و ۹۵۹۷ دستگاه کامیون نیز از این مرز خارج شده است. همچنین طی مدت مذکور چهار دستگاه وسیله نقلیه مسافری به مرز آستارا وارد و یک دستگاه وسیله نقلیه مسافری از این مرز خارج شده است.

این مقام مسئول، به تشریح وضعیت تردد سه ماهه مسافر از مرز آستارا پرداخت و خاطرنشان کرد: در این مدت با میانگین تردد روزانه ۲۴۶ نفر حدود ۲۲ هزار و ۱۵۱ نفر مسافر از مرز آستارا تردد کردند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۶۹۹ نفر مسافر وارد و ۱۰ هزار و ۴۵۲ نفر مسافر خارج شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته تاکنون هیچگونه تردد مسافری از مرز آستارا انجام نشده است، گفت: آمارهای مذکور مربوط به تردد رانندگان و افراد دارای شرایط ویژه از مرز است.

وی یادآور شد: چهار شرکت حمل و نقل بین المللی کالا، یک شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر و ۱۲۰ نمایندگی شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا در حال حاضر در استان گیلان مشغول فعالیت هستند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.