آخرین وضعیت رنگی شهرستان‌های هشت‌گانه سمنان/ مهدیشهر قرمز شد
استاندار سمنان از قرارگرفتن شهرستان مهدیشهر در وضعیت قرمز از نظر وضعیت شیوع کرونا ویروس خبر داد.

علیرضا آشناگر ۱۴ تیرماه در نشست ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا به ریاست دکتر روحانی ، رئیس جمهوری و با حضور ویدئو کنفرانسی استانداران سراسر کشور در سالن کوثر استانداری اظهار کرد: وضعیت شهرستان مهدیشهر از نظر وضعیت شیوع کروناویروس قرمز است اما وضعیت در شهرستان‌های شاهرود، میامی، آرادن و سرخه سفید و شهرستان‌های سمنان، دامغان و گرمسار زرد است.

وی ادامه داد: به دلیل تغییر رفتار ویروس و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی اقشار مردم شاهد شیوع موج دوم کرونا ویروس در برخی از استان‌های کشور هستیم .

این مقام ارشد اجرایی ضمن هشدار در خصوص لزوم رعایت توصیه‌های ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت گفت: هیچ تضمینی نیست که وضعیت باثبات استان سمنان در مدیریت کرونا ویروس ماندگار باشد.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل قرمز شدن وضعیت مهدیشهر از نظر شیوع کرونا، محدودیت های جدی در این شهرستان اعمال می‌شود.

استاندار سمنان گفت: به دلیل روند افزایشی شیوع کرونا ویروس در استان سمنان، مردم با رعایت نکات بهداشتی ،استفاده از ماسک و شستشوی مستمر دست از افزایشی شدن شیوع این ویروس جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: اصناف، ادارات و واحدهای تولیدی و صنعتی باجدیت تمام در رعایت پروتکل های بهداشتی در استان اقدام کنند و صاحبان کارخانه‌ها ، برای کارکنان خود ماسک تهیه کنند.

استاندار سمنان همچنین در پایان نشست ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران گفت: وضعیت باثبات مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان در صورت اجرایی نشدن دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی از سوی مردم بسیار شکننده است.

ارائه خدمات در ادارات منوط به رعایت پرتکل های بهداشتی است آشناگر افزود: رئیس جمهور در این نشست نسبت به اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی اقشار مختلف مردم تاکید کرده و اظهار داشتند: در کنار نقش منفی کرونا ویروس در مسایل بهداشتی و درمانی، این بیماری در مسایل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز بسیار تاثیر گذار است. وی خاطر نشان کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی به طور جدی در دستور کار اقشار مردم شریف استان باشد. استاندار سمنان ادامه داد: از روز ۱۵ تیرماه سال جاری استفاده از ماسک در سطح کشور الزامی خواهد شد و در سطح ادارات استان نیز تمامی کارکنان دستگاه های اجرایی موظف به استفاده از ماسک است و ارائه خدمات در این دستگاه‌ ها منوط به رعایت دستورالعمل بهداشتی و استفاده از ماسک از سوی مراجعین است. استاندار سمنان افزود: به دلیل تغییر رفتار ویروس و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی اقشار مردم شاهد شیوع موج دوم کرونا ویروس در برخی از استان‌های کشور هستیم که هیچ تضمینی نیست که وضعیت باثبات استان سمنان در مدیریت کرونا ویروس ماندگار باشد. وی خاطر نشان کرد: به دلیل قرمز شدن وضعیت مهدیشهر از نظر شیوع کرونا، محدودیت های جدی در این شهرستان اعمال می‌شود. استاندار سمنان گفت: به دلیل روند افزایشی شیوع کرونا ویروس در استان سمنان ، مردم با رعایت نکات بهداشتی، استفاده از ماسک و شستشوی مستمر دست از افزایشی شدن این ویروس جلوگیری کنند. وی ادامه داد: اصناف، ادارات و واحدهای تولیدی و صنعتی باجدیت تمام برای رعایت پروتکل های بهداشتی در استان اقدام کنند و صاحبان کارخانه ها ، برای کارکنان خود ماسک تهیه کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.