افزایش چشمگیر مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش چشمگیر مبتلایان به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

پرویز یزدان پناه ظهر روز شنبه ۱۴ تیرماه در نشست اضطراری ستاد مقابله با کرونای استان در یاسوج، افزود: در ماه‌های قبل بین ۵ تا ۸ درصد نمونه‌های دریافتی روزانه از آزمایشگاه‌ها با کرونای مثبت ثبت می‌شد، اما در حال حاضر بین ۲۰ تا ۳۰ درصد نمونه‌های دریافتی از آزمایشگاه‌های هدف کرونا مثبت می‌شود.

یزدان پناه اظهارکرد: از دهم خرداد به بعد آمار مبتلایان به کرونا در استان رشد چشمگیری داشته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه احتمال ورود استان به شرایط پیک بالا است، خاطرنشان کرد: باید مدیریت مناسب در این بخش شکل بگیرد.

یزدان‌پناه تصریح کرد: در شهرستان بویراحمد از ابتدای نمونه گیری‌ها تاکنون، ۷۱۸ مورد قطعی مبتلا به کرونا شناسایی شده است. بر اساس جدیدترین آمارهای ابتلاء، طی روز گذشته از ۱۱۵ مورد آزمایش ۴۵ مورد ابتلاء به کرونا شناسایی شد.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد مبتلایان روز گذشته مربوط به شهرستان گچساران است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: در زمینه فوتی‌های ناشی از کرونا در استان نیز تاکنون ۲۰ مورد مرگ قطعی بر اثر کرونا به ثبت رسیده و دیروز نیز یک مورد فوتی مشکوک به کرونا داشتیم که با حصول آزمایشات نتیجه اعلام خواهد شد.

یزدان پناه با بیان اینکه ۱۲۸ بیمار قطعی و غیر قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، تاکید کرد: ۳۸ بیمار قطعی کرونا در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری شدند.

وی اظهارکرد: در حال حاضر ۹ نفر بیمار کرونایی نیز در بخش مراقب‌های ویژه بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با توجه به اهمیت شناسایی، ۱۶ هزار و ۸۰۰ نمونه گیری از جامعه هدف گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، یزدان‌پناه با تاکید بر اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بیان کرد: متأسفانه این پروتکل‌ها به شکلی که باید رعایت نشده و مردم، اصناف و دستگاه‌ها باید نگاه مناسب‌تری به این مهم داشته باشند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.