المپیاد ملی ورزش دانشگاهی به تعویق افتاد
رییس سازمان امور دانشجویان با بیان این‌که رویدادهای ملی ورزش دانشجویان را دنبال کرده‌ایم، ادامه داد: هر دو سال یکبار المپیاد ملی و یونیورسیاد بین‌المللی را داریم و امسال نیز قرار بود در استان گیلان المپیاد ملی را برگزار کنیم که به دلیل شیوع ویروس کرونا به سال آینده موکول شد.

به گزارش ایسنا، مجتبی صدیقی در آیین تجلیل از قهرمانان، مدال‌آوران و دست‌اندرکاران رویدادهای بین‌المللی ورزشی دانشجویان در سال ۱۳۹۸، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷ – ۱۳۹۸، ۹۳ پروژه فوتبال مدنظر قرار گرفت که ۶۵ مورد آن به نتیجه و بهره‌برداری رسیده است و ۲۸ مورد دیگر نیز طی ماه‌های اخیر یا به نتیجه رسیده‌اند یا طی ماه‌های آتی به نتیجه می‌رسند.

وی ادامه داد: حرکت خوبی در ایجاد فضا و امکانات ورزشی برای دانشجویان کشور ایجاد شده است تا بتوانند ورزش کنند و اوقات فراغت خود را از این طریق پشت سر بگذارند.

رییس سازمان امور دانشجویان از طرح پایش تندرستی دانشجویان خبر داد و اظهار کرد: از طریق این طرح سعی کرده‌ایم مشکلات جسمی دانشجویان در هنگام ورزش به دست آید و تاکنون ۳۰۰۰ رکورد اطلاعاتی جمع‌آوری و آنالیز شده تا به مشکلات جسمی دانشجویان ورزشکار و راهکارهای رفع این مشکلات دست یابیم.

صدیقی با بیان این‌که رویدادهای ملی ورزش دانشجویان را دنبال کرده‌ایم، ادامه داد: هر دو سال یکبار المپیاد ملی و یونیورسیاد بین‌المللی را داریم و امسال نیز قرار بود در استان گیلان المپیاد ملی را برگزار کنیم که به دلیل شیوع ویروس کرونا به سال آینده موکول شد.

وی اضافه کرد: یونیورسیاد بین‌المللی دانشجویان نیز در سال گذشته برگزار شد و باید اعلام کنیم که طی سه دوره حضور ورزشکاران ایرانی در این مسابقات عملکرد موفقی در بین کشورهای جهان داشته‌ایم و در دوره اول به مقام نهم، دوره دوم به مقام دهم و در دوره سوم نیز به مقام نهم از بین حدود ۱۲۰ تا ۱۴۰ کشور دنیا دست یافته‌ایم.

رییس سازمان امور دانشجویان با بیان این‌که معمولا کاروان ورزشی دانشجویان ایران در یونیورسیاد بین‌المللی دانشجویان جهان کوچک اما بهینه است، گفت: علت این مساله مشکلات مالی است اما خوشبختانه طی هر سه دوره با برنامه‌ریزی درست و اعلام مناسب ورزشکاران عملکرد موفقی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: بحث ادامه‌ تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را نیز برای قهرمانان خود در نظر گرفته‌ایم که دانشجویان می‌توانند از این شرایط استفاده کنند.

صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: نکته دیگر توجه به ورزش کردن در دوران کروناست، زیرا باید به صورت جدی به ورزش توجه داشته باشیم و ورزش کردن را تعطیل نکنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.