اجرای طرح‌های محله محور برای مقابله با کرونا در ابهر
رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر از اجرای طرح‌های محله محور برای مقابله با کرونا در این شهرستان خبر داد.

کوروش شعبانی صبح امروز (۱۴ تیر) در جلسه ستاد کرونا ابهر، با اعلام ورود شهرستان به مرحله قرمز کرونا، گفت: متاسفانه در دو هفته اخیر ۱۳۴ نفر در شهرستان ابهر به علت بیماری کرونا در بیمارستان بستری شده‌اند؛ همچنین ۵ نفر فوت کرده‌اند، حال آن‌که از اول آغاز اپیدمی کرونا، تاکنون تعداد افراد بستری در مجموع به ۳۳۰ نفر رسیده است.

وی افزود: تمامی تالارها و اماکن عمومی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده‌اند، پلمب و فعالیت قلیان‌سراها نیز ممنوع است.

این مسئول تاکید کرد: به دستور مستقیم دادستان با هر صنفی که سلامتی عمومی و مردم را تهدید کند و به خطر بیاندازد به شدت برخورد خواهد شد.

شعبانی با تاکید بر این‌که آموزش صحیح و برخورد قاطع لازمه کنترل و پیشگیری از کروناویروس است، ادامه داد: شبکه بهداشت و درمان ابهر با استفاده از ظرفیت پیام‌گزاران سلامت برنامه‌های محله‌محور را در دستور کار قرار دارد و در بانک‌ها، ادارات، واحدهای تولیدی، نانوایی‌ها، فروشگاه‌ها و دیگر اماکن همیار سلامت تعیین خواهد شد.

فرماندار شهرستان ابهر نیز در این جلسه، گفت: برای جلوگیری از ایجاد مشکل برای خانواده‌های صاحب عزا و عروسی، فعلا تبلیغ در فضای مجازی ممنوع است و حتی افرادی که با شرکت در تجمع‌هایی مانند عروسی و عزا به کرونا دچار شده‌اند، می‌توانند علیه صاحبان این مجالس اعلام شکایت کنند و بالفور به شکایت آنان رسیدگی خواهد شد.

وجیه‌اله نوروزی ادامه داد: ورود به اماکن عمومی بدون استفاده از ماسک ممنوع است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.