واحدهای صنفی پرخطر کماکان امکان فعالیت ندارند
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: واحدهای صنفی ملزم به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی جهت مقابله با کرونا هستند.

آرزو فلاحی امروز(۱۴تیر) در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: اکیپ‌های نظارتی و گشت‌های مشترک کارشناسان مرکز بهداشت سنندج با همکاری اداره اماکن، نیروی انتظامی و اصناف سنندج طی سه روز گذشته فعالیت‌های مستمر و چشمگیری در ایجاد تأمین سلامت جامعه انجام دادند.

وی افزود: طی این بازدیدها اماکن تهیه و توزیع مواد غذائی، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، انبارهای نگهداری مواد غذائی، بازارهای سنتی شهر مورد بازرسی قرار گرفت و اماکنی که موازین بهداشتی را رعایت نکرده و از اجرای پروتکل‌های بهداشتی تخطی کنند طی صدور اخطار ۲۴ ساعته ملزم به اجرای این مهم خواهند شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: در خصوص شکایات مردمی تا حصول نتیجه مطلوب نیز به صورت مستمر پیگیری می‌شود.

فلاحی عنوان کرد: با پیگیری گزارش‌های مردمی و کسب مجوز قضائی افرادی که درصدد اجرای مراسم‌های عروسی یا مشابه بودند، مورد ارشاد و آموزش جهت عدم برگزاری این گونه مراسم‌ها و مناسبات در راستای جلوگیری از شیوع بیش از پیش بیماری کرونا قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه نظارت بر مصرف آب شرب مزارع و باغات نیز در دستور کار کارشناسان این مرکز قرار دارد، ذکر کرد: با همکاری ارگان‌های ذی ربط با مراجعه به مزارع و اماکن‌هایی که دارای آب چاه هستند توسط کارشناسان آموزش‌های لازم در خصوص نحوه درست مصرف آب و پرهیز از اسراف و رعایت موازین بهداشتی در عرضه مرکبات اجرا می شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به دیگر فعالیت‌های اکیپ ضربت و گشت مشترک در سنندج افزود: از ۷۵ مورد از اماکن، مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذائی، بهداشتی و آشامیدنی سنندج بازدید شده است.

وی بازدید از ادارات و بانک‌های سطح شهر را پنج مورد بیان کرد و گفت: طی این بازدیدها اخطاریه ۲۴ ساعته جهت اماکن و مراکز ۲۰ مورد و برای ادارت ۲ مورد صادر شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان پیگیری اخطاریه ۲۴ ساعته در راستای رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان سنندج را ۲ مورد بیان کرد.

فلاحی با بیان اینکه از پنج مورد از اماکن عمومی و آرایشگاه‌های مردانه جهت بررسی وضعیت بهداشتی بازدید شده است، افزود: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در این مراکز یادآوری شده است.

وی تصریح کرد: بیمارستان و کلینیک شهید قاضی و مرکز ۱۶ ساعته طی هفته گذشته ۲ بار مورد نظارت و بازدید قرار گرفت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بازدید از پمپ بنزین، پایانه مسافربری سنندج را از دیگر اماکن مورد نظارت نام برد و گفت: صدور صلاحیت بهداشتی و شکایات مردمی توسط اکیپ نظارتی بهداشت محیط سنندج پیگیری شده است.

فلاحی، دیگر برنامه‌های اکیپ بازدید و نظارت در سنندج مبنی بر رعایت اصول بهداشتی در ایام کرونا را بازدید از مزارع با حضور نمایندگان مرکز بهداشت اداره آب و فاضلاب، محیط زیست، جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: آموزش جهت نمونه برداری آب مصرفی، نمونه برداری از آب و سه نمونه نان از مراکز تحت پوشش نظارت و بازرسی بر مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی تحت پوشش واقع در ترمینال تهران از دیگر موارد بررسی شده است.

وی با اشاره به آموزش رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به ویروس کرونا، گرفتن کد سامانه سلامت و پخش پوسترهای آموزشی جهت متصدیان مربوطه افزود: تست کلر باقیمانده آب شرب و پیگیری صلاحیت بهداشتی یک مکان در خیابان انقلاب از دیگر موارد نظارت شده است.

وی پیگیری اخطاریه بهداشتی بازار آصف، بازدید از برخی ادارات، مراکز تهیه غذا آماده و فست فود، پیگیری ۲ مورد شکایت با دستور دادستانی از مرکز پخش و کارگاه خشکبار واقع در شهرک صنعتی، بازدید از مرکز ۱۶ ساعته بهاران و نظارت بر گندزدایی این مرکز، نظارت بر اماکن تهیه و توزیع وعرضه مواد غذائی آشامیدنی و بهداشتی و همچنین نظارت بر نحوه فعالیت مراکز خدماتی و ادارات دولتی در چهارچوب رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از دیگر موارد تحت بازدید در این مدت عنوان کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه حدود ۸ هزار نفر در سه روز گذشته از نظر بیماری کرونا در سنندج غربالگری شده‌اند، افزود: تعداد ۲۵۶ نمونه گیری در مراکز سرپایی این شهرستان صورت گرفته است.

فلاحی خاطرنشان کرد: همچنین پنج اکیپ اطلاع رسانی با همکاری سمن ها در نقاط مختلف شهر جهت توصیه مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی خصوصاً استفاده از ماسک در سه روز گذشته اقدام کرده‌اند.

وی در پایان یادآور شد: در غربالگری‌ها ۳۱۹ نفر که تماس اولیه با فرد مثبت مبتلا به کرونا داشتند و ۳۵۴ نفر که تماس ثانویه داشتند تحت قرنطینه و پیگیری از نظر علایم قرار گرفتند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.