سهل‌انگاری باعث طغیان دوباره کرونا شد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: با توجه به افزایش شیوع کرونا در البرز، اگر نتوانیم بیماری را کنترل کنیم مجبور به اجرای محدودیت‌های سختی هستیم.

دکتر سیدحسین اینانلو روز شنبه ۱۴ تیرماه در جمع خبرنگاران گفت: استفاده از ماسک از فردا در سطح کشور اجباری می‌شود و همه مردم باید از ماسک استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، اینانلو افزود: مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را مو به مو اجرا کنند تا دچار مشکل نشوند چون با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، بهداشت فردی و استفاده از ماسک می‌توان بیماری را به خوبی کنترل کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش شیوع کرونا در البرز، اگر نتوانیم بیماری را کنترل کنیم مجبور به اجرای محدودیت‌های سختی هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز بر لزوم کاهش مراجعه مردم به بانک‌ها اشاره و اعلام کرد: بر همین اساس پروتکل‌هایی همچون به حداقل رساندن استفاده از پول نقد و افزایش سقف نقل و انتقال از کارت‌های بانکی به بانک‌ها ابلاغ شده است.

اینانلو تصریح کرد: بیماری کرونا برای مدتی در البرز فروکش کرده بود و همین باعث شد بسیاری از افراد سهل‌انگاری کنند و دوباره این بیماری برگشت.

وی در خصوص احتمال برگشت محدودیت‌ها هم اعلام کرد: هفته گذشته در ستاد استانی کرونا تصمیماتی برای کاهش تعداد کارمندان و کاهش ساعت کاری ادارات در مرحله اول گرفته شد تا از سوی استاندار محترم البرز به ستاد ملی ارسال شود و در صورت موافقت، به اجرا گذاشته شود و در صورت نیاز در مرحله بعد قدم‌های دیگری برداشته شود.

اینانلو با تأکید بر لزوم استفاده از ماسک اظهار کرد: همه سنین و همه افراد باید به این موضوع پایبند باشند، کودکان چون ممکن است ناقل بدون علامت باشند حتماً باید از ماسک استفاده کنند، افرادی که پیش از این مبتلا شده‌ و بهبود یافته‌اند هم علی رغم اینکه به سطحی از ایمنی رسیده‌اند اما چون برای ما قابل شناسایی نیستند باید در سطح جامعه از ماسک استفاده کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.