علوم پزشکی لیست مبتلایان به کرونا را به ادارات و واحدهای تولیدی اعلام کند
معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین اعلام کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان موظف است لیست کارمندان و کارگرانی که به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند را به مدیران دستگاه اجرایی و مدیر واحد تولیدی منعکس کنند.

منوچهر حبیبی با اشاره به اینکه بایستی شهرداران پارک‌ها و بوستان‌ها را ایمن‌سازی کنند، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل تابستان طبیعتاً تمایل بیشتر مردم و خانواده‌ها به حضور در پارک‌ها و بوستان‌ها ضرورت دارد که مدیریت شهری اقدامات لازم را به‌منظور ایمن‌سازی پارک‌ها انجام دهد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: که در همین راستا پارک‌ها و بوستان‌ها می‌بایست یکی از امن‌ترین مکان‌های شهری برای استفاده شهروندان باشد چراکه خانواده‌ها از کهن‌سال، میان‌سال، جوان، نوجوان و کودک از این محیط‌ها استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: ایمن‌سازی محیط بوستان‌ها می‌بایست به شکلی باشد که امکان تردد وسایل نقلیه به‌ویژه موتورسیکلت در بوستان‌ها به‌هیچ‌وجه امکان‌پذیر نباشد. همچنین ایمن‌سازی پارک‌ها علاوه بر امنیت روانی، امنیت جانی را نیز به همراه دارد.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، حبیبی تشریح کرد: به‌منظور برقراری نظم و همچنین برخورد با اراذل‌واوباشی که امنیت خانواده‌ها را به‌ویژه در پارک‌ها و بوستان‌ها تهدید می‌کند بر عهده نیروی انتظامی است که برای همین منظور پلیس طرح ویژه‌ای را در تابستان اجرایی خواهد کرد و حضور آن‌ها پررنگ خواهد بود.

وی اشاره کرد: بیماران کرونایی باید از حضور در محل کار خود خودداری کند و دانشگاه علوم پزشکی استان موظف است لیست کارمندان و کارگرانی که به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند را به مدیران دستگاه اجرایی و مدیر واحد تولیدی منعکس کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین عنوان کرد: با توجه به اینکه حضور هر کارمند یا کارگر در محیط کار و فعالیت باعث شیوع بیماری و به خطر افتادن سلامت سایر کارکنان می‌شود به مدیران ادارات دولتی شرکت‌ها و مدیران واحدهای تولیدی ابلاغ‌ شده است که افراد مبتلا به کرونا از مرخصی استعلاجی استفاده کرده و از حضور در محل کار خودداری کنند. همچنین مدت زمانی را که بیماران کرونایی می‌بایست در قرنطینه خانگی یا به بیمارستانی باشند حداقل ۱۴ روز است.

حبیبی اعلام کرد: حدود ۱۶۰ هزار کارگر در واحدهای تولیدی و صنعتی و ۳۰ هزار کارمند در دستگاه‌های اداری و دولتی و دیگر نهادها مشغول به خدمت هستند که توجه به سلامت آن‌ها باید اولویت اول مدیران و مسئولان استان باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.