معاون علوم پزشکی گلستان: جدیتی در تغییر رفتار مردم مشاهده نمی‌شود
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به روند صعودی بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان، از بی‌تفاوتی برخی مردم نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی انتقاد کرد.

سراج‌الدین عارف‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از دو هفته قبل پذیرش در بیمارستان‌ها از ترخیص پیشی گرفته است. تداوم این روند اشباع شدن تخت‌های بستری را به دنبال دارد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت بستری در بیمارستان‌های سطح استان، گفت: بیمارستان‌های گنبدکاووس از چهار روز قبل به مرز اشباع رسیده و برای حل این مشکل بخش‌های جدید برای بیماران در نظر گرفتیم و الان هم دیگر ظرفیت ایجاد بخش جدید نداریم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: بیمارستان مینودشت را که برای رزرو گنبدکاووس در نظر گرفته بودیم، نیز خودش در حال تکمیل شدن است. ظرفیت در بیمارستان آق‌قلا که سه بخش را برای بیماران کرونایی در نظر گرفتیم، در حال پر شدن است. در بیمارستان‌های علی آباد کتول و کلاله نیز اوضاع به همین شکل است.

عارف‌نیا خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بیمارستان‌های آزادشهر، بندرگز و گرگان بیماران کمتری داریم. البته در گرگان از یکی دو روز گذشته تعداد بیماران بستری افزایش داشته است.

وی بیان کرد: با وجود اینکه بارها از مردم درخواست کردیم که در مراسمات عروسی و عزا شرکت نکنند، شاهدیم که این موضوع توجه نمی‌شود. بخش زیادی از بیماران به خاطر حضور در این مراسمات به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: از بیماران کرونایی که در خانه قرنطینه می‌شوند نیز می‌خواهیم که در طول ۲ تا سه هفته به هیچ عنوان از خانه خارج نشوند. در خانه نیز فاصله‌گذاری اجتماعی و مسائل بهداشتی را با دقت رعایت کنند تا ویروس به سایر اعضای خانواده منتقل نشود. متأسفانه شاهدیم در برخی موارد وقتی بیمار کرونا در خانه قرنطینه می‌شود، به دلیل رعایت نکردن شرایط قرنطینه، سایر اعضای خانواده نیز به این ویروس مبتلا می‌شوند.

عارف‌نیا تاکید کرد: از مردم می‌خواهیم نکات بهداشتی که گفته می‌شود را جدی بگیرند و به آن عمل کنند. با وجود اینکه خصوصا طی دو هفته گذشته هر روز نکات بهداشتی به مردم گفته می‌شود اما متأسفانه جدیتی از سوی مردم برای حفظ سلامتی مشاهده نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه جدیتی در تغییر رفتار مردم مشاهده نمی‌شود، گفت: هنوز هم در برخی شهرها مراسمات عروسی و عزا با حضور گسترده مردم برگزار می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: کرونا یک بیماری کشنده است و به‌راحتی هم انتشار می‌یابد. مردم باید به این برسند که برای حفظ سلامت خود، خانواده و اطرافیانشان نکات بهداشتی را رعایت کنند. در حال حاضر شاهدیم که اکثراً اعضای خانواده درگیر این ویروس می‌شوند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.