وضعیت سفید در ۳ شهرستان سمنان/ لزوم حمایت از شهرداری‌ها برای تداوم خدمات کرونایی
استاندار سمنان از شهرداری‌های استان سمنان خواست، با اجرای طرح‌های کاربردی و برنامه‌ریزی اصولی با همکاری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به فکر منابع درآمدی جدید باشند.

علیرضا آشناگر ۱۲تیرماه در همایش شهرداران و دهیاران استان سمنان بمناسبت بزرگداشت هفته شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با حضور دکتر جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سالن یادگار امام (ره) استانداری اظهار کرد: ساختار شهرداری‌های استان فاقد طرح های سرمایه گذاری با رویکردهای نوین است که نیاز است باوجود تنگناهای مالی، ساختاری برای تاسیس شرکت های سرمایه‌گذاری ایجاد شود.

استاندار سمنان ادامه داد: در شرایط فعلی و با درآمد موجود شهرداری‌ها ، بسیار دشوار است که سهم شهرداری ها از مجموع درآمدها افزایش یابد و لذا شهرداری‌ها با نگاه نو از حضور بخش خصوصی نهایت بهره را ببرند.

آشناگر افزود: سمنان، استان تاریخی و دارای بافت‌های ممتاز فرهنگی است که باید برای نوسازی این مناطق با رهیافت‌های اصولی اقدام شود.

وی تصریح کرد: شیوع کرونا ویروس در کاهش درآمد مردم و به تبع از آن کاهش درآمد شهرداری‌های استان بی‌تاثیر نبود، در این شرایط شهرداری‌ها نیازمند مساعدت هستند تا با طراوت به خدمات رسانی به مردم اقدام کنند.

استاندار سمنان اضافه کرد: مسئولان و شهرداران به عنوان فعالیت اجتماعی موثر برای مقابله با کرونا ویروس اقدام کنند و اعضای شورای شهر و روستا نسبت به این موضوع دغدغه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه بازآفرینی شهری، شهرداری سمنان اقدام های خوبی در دست اقدام دارد که از تلاش های این عزیزان باوجود محدودیت درآمدی قدردانی می‌کنم.

بستری بودن ۵۹ نفر کرونایی در بیمارستان‌های استان/ وضعیت سفید در ۳ شهرستان استان

آشناگر گفت: استان سمنان در ماه های گذشته به سرعت تحت تاثیر شیوع کرونا ویروس قرار گرفت اما در کمترین زمان ممکن با کمک مردم و مسئولان برای مقابله با این ویروس اقدام شد و با وجود شدت شیوع اولیه اکنون این روند کنترل شده است.

وی اضافه کرد: اکنون ۵۹ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند و تست آزمایش مثبت مقداری در استان افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: شاهرود، میامی، آرادان در وضعیت سفید قرار دارند و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد هستند و باید همه ما مراقب باشیم که بار دیگر این این ویروس در استان شدت‌ نگیرد.

استاندار سمنان گفت: دهیاران و شهرداران استان با تمام توان برای مقابله با کرونا ویروس پای کار بودند و از تلاش های این عزیزان نهایت قدردانی را دارم.

وی ادامه داد: سمنان از استان‌های کم آب کشور است و جمعیت قابل توجهی از این استان تردد می‌کنند و لذا شهرهای ما باید ظرفیت و جاذبه اسکان این مسافران و گردشگران را داشته باشد.

آشناگر افزود: سرزندگی در شهرهای استان نمایان شود و شهرداران جلوه‌های زیبای بصری را برای جذب گردشگر راه اندازی کنند.

استاندار سمنان تصریح کرد: شهرداران استان با کمترین هزینه می توانند برای توسعه گردشگری در شهرهای استان اقدام کنند و باید از این ظرفیت برای رونق اقتصادی در استان اقدام شود.

وی با اشاره به تنوع جاذبه‌های کویری در این استان خاطرنشان کرد: باید از جاذبه های کویر استان برای رونق اقتصادی استان استفاده شود و برنامه ای به صورت متمرکز برای توسعه شهرها استان اقدام گردد.

وی با تاکید بر لزوم احیای کاربری‌ها به لزوم ورود شهرداری‌ها به توسعه بازارچه‌های میوه و تره بار پرداخت و گفت: بازارچه‌های محله محور در مناطق شهری استان راه اندازی شود.

آشناگر گفت: طرح اقدام‌ ملی برای ساخت مسکن از مطالبه‌های به حق رئیس‌ جمهوری است و شهرداران نهایت همکاری را با مسئولان داشته باشند.

وی اضافه کرد: باید برای تامین مسکن جوانان اقدام لازم صورت پذیرد و برای بلند مرتبه‌سازی در مناطق استان تلاش شود و شهرداری‌ها در شهرهای بزرگ مسیری را برای افزایش طبقات ساختمان‌ها مهیا کنند .

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.