برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان شهید بهشتی "غیرحضوری" شد
بر اساس اعلام دانشگاه شهید بهشتی امتحانات پایان نیمسال دوم تحصیلی دانشجویان این دانشگاه به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام دانشگاه شهید بهشتی، امتحانات پایان نیم سال دوم تحصیلی ۹۹-۹۸ این دانشگاه؛ با توجه به زمان‌بندی اعلام شده معاونت آموزشی دانشگاه و بر اساس برنامه امتحانی ثبت شده در سامانه گلستان، برگزاری امتحان پایان نیم سال برای همه دروس (دروس نظری و دروس عملی که کلاس‌های آن‌ها به صورت غیرحضوری تشکیل شده است) الزامی است.

در واقع امتحانات همه مقاطع تحصیلی به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود. بر اساس مقررات آموزشی، استاد هر درس برگزار کننده امتحان و مرجع اصلی ارزشیابی دانشجویان در همان درس است. اگر همه دانشجویان یک کلاس درس متقاضی برگزاری امتحان حضوری باشند در صورت تایید استاد درس و موافقت شورای واحد، برگزاری امتحان به صورت حضوری، با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و بدون ارائه خدمات دانشجویی، بلامانع است.

نحوه برگزاری امتحانات برای دانشجویان غیرایرانی همانند سایر دانشجویان است. درصورت عدم دسترسی به اینترنت مناسب، این قبیل دانشجویان می‌توانند پس از بازگشت به دانشگاه، نسبت به حذف درس یا دروس خود اقدام کنند.

لازم است امتحان پایان نیمسال برای تمامی دانشجویان یک درس، با یک شیوه یکسان انجام شود. استادان محترم سوابق ارزشیابی درس را حفظ کنند به نحوی که در صورت لزوم، قابلیت مراجعه و بررسی مجدد را داشته باشد.

همچنین استادان امتحانات غیرحضوری را مطابق با زمان برنامه امتحانی ثبت شده در سامانه گلستان شروع کنند و تعیین پایان زمان برگزاری امتحان (با در نظر گرفتن عدم وجود تلاقی با امتحانات بعدی، برای برخی از دانشجویان) به عهده استاد درس باشد. تاکید می‌شود بازه مجاز مدت زمان برگزاری امتحانات دروسی که به صورت شفاهی یا پروژه‌ای برگـزار می‌شوند، از زمان شروع تا پایان امتحان، حداکثر ۵ روز اداری است.

بر این اساس برای برگزاری امتحان غیرحضوری به صورت شفاهی یا کتبی، سامانه آموزشی غیرحضوری برخط و سامانه درس‌افزار پیشنهاد می‌شود. با این حال، استادان می‌توانند از سایر روش‌ها و سامانه‌های مجاز (ضمن اطلاع به مدیر گروه یا معاون آموزشی واحد) برای برگزاری امتحان استفادهکنند.

درخصوص شیوه ارزشیابی و سامانه مـورد نظر بـرای برگزاری امتحانات پایان نیمسال، اطلاع رسانی به موقع، توسط استــاد درس به دانشجویان صورت گیرد و غیبت دانشجو در امتحان پایان نیم سال، تابع مقررات مندرج در دستورالعمل بررسی غیبت در امتحانات پایان نیمسال برای تمام دوره‌های تحصیلی است.

زمان ثبت نمرات برای دروس مقطع کارشناسی حداکثر ۱۰ روز اداری و برای دروس مقاطع تحصیلات تکمیلی حداکثر یک ماه بعد از زمان برگزاری امتحان درس است. لازم است استـادان محترم پس از وارد نـمودن نـمرات هر درس، به مـدت سه روز (۷۲ ساعت) نسبت به بررسی اعتراضات احتمالی دانشجویان، اعمال تغییرات نهایی و قفل نمرات اقدام کنند.

ضروری است مسئولین آموزش واحدها، حداکثر تا ۱۰ روز اداری پس از قفل نمرات توسط استاد درس، نسبت به قفل نهایی نمرات اقدام کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.