مردم رعایت نکنند، بیمارستان‌های خوزستان دچار مشکل می‌شوند
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به وضعیت بیمارستان‌های خوزستان در ارائه خدمات به بیماران کرونا گفت: در حال حاضر با این ظرفیت موجود امکان ارائه خدمات وجود دارد اما اگر مردم رعایت نکنند و فاصله‌گذاری اجتماعی کمرنگ شود و بار مراجعه بیشتر شود، ممکن است بیمارستان‌ها دچار مشکلاتی شوند.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در حاشیه جلسه ستاد مدیریت کرونا در خوزستان که امروز (۱۱ خردادماه) برگزار شد، با اشاره به افزایش آمار بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان اظهار کرد: شناسایی بیماران سرپایی نگرانی ندارد و آن‌ها را قرنطینه می‌کنیم و از انتشار بیشتر بیماری جلویگری می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: آمار بیماران بستری کرونا در خوزستان از ۲۴ اردیبهشت‌ماه تاکنون تقریبا شیب تندی نداشته و بسیار ملایم است. حدود دو هفته و نیم است که آمار موارد بستری تقریبا ثابت مانده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: برای ارائه خدمات در بخش‌های مراقبتی و عادی مشکلی نداریم. تخت‌های بخش مراقبت و عادی در حال ارائه خدمات هستند و از این بابت نگران نیستیم.

ابول‌نژادیان گفت: مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا از انتشار بیشتر بیماری جلوگیری شود و بار مراجعه به بیمارستان‌ها کاهش یابد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با این ظرفیت موجود امکان ارائه خدمات وجود دارد اما اگر مردم رعایت نکنند و فاصله‌گذاری اجتماعی کمرنگ و بار مراجعه بیشتر شود، ممکن است بیمارستان‌ها دچار مشکلاتی شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: استفاده از ماسک برای ورود به ادارات و سازمان‌ها الزامی است و ضدعفونی دست‌ها در بدو ورود به ادارات باید انجام شود. امیدواریم اجرای این موارد به مدیریت این بیماری در خوزستان کمک کند.

وی با اشاره به وضعیت روند صعودی ابتلا در خوزستان، گفت: اکنون نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که موارد ابتلا در شبانه‌روز به چه تعداد خواهد رسید اما تست‌ها روز به روز در حال افزایش است.

وی افزود: اکنون تقریبا روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ تست انجام می‌دهیم و حتما به ۳ هزار تست در شبانه‌روز خواهیم رسید. در حال تلاش هستیم مراکز تست‌گیری در دو شهرستان دیگر خوزستان نیز راه‌اندازی شود و بنابراین ممکن است آمار موارد شناسایی از این نیز بیشتر شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.