طرح بازنشستگی روستائیان بالای ۷۰ سال از دستورکار مجلس خارج شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح بازنشستگی روستائیان و عشایر بالای ۷۰ سال را از دستورکار خارج کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۲خرداد) پارلمان، در جریان بررسی طرح بازنشسته کردن افرادی که در سن بازنشستگی بوده و هنوز حق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر را پرداخت می‌کنند، با حذف ماده واحده و تبصره‌های این طرح که از سوی شورای نگهبان برگشت داده شده بود، با اکثریت آراء، موافقت کردند.

بیشتر بخوانید:نماینده زاهدان از توضیحات ربیعی درباره بیمه روستائیان قانع شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این جلسه، از مجموع ۲۴۲ نماینده حاضر، با ۱۴۶ رأی موافق، ۱۵ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع طرح بازنشستگی روستائیان را از دستورکار خارج کردند.

براساس این گزارش، طرح بازنشستگی روستائیان و عشایری که هنوز در سن بازنشستگی حق بیمه تأمین اجتماعی پرداخت می‌کنند، پیش از این در مجلس تصویب شده بود که به دلیل بار مالی از سوی شورای نگهبان رد، بنابراین اکثریت نمایندگان مجلس امروز تصمیم گرفتند که آن را از دستورکار خارج کنند.

طبق ماده واحده این طرح، به دولت تکلیف شده بود که بیمه‌شدگان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر که به سن ۷۰ سالگی رسیده‌اند، در صورت تقاضای آنان و داشتن حق بیمه به مدت ۱۰ سال، به صندوق مذکور، بازنشسته کرده و متناسب با سنوات حق بیمه پرداختی، مستمری به آنان پرداخت کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.