راه‌اندازی قطار زنجان ــ تهران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی
مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب گفت: در حال حاضر فقط یک رام قطار در محور زنجان ــ تهران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت می‌کند.

علی خدایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پس از شیوع کرونا برای جلوگیری از سفرهای غیرضروری و انتقال ویروس، حرکت قطارهای مسافربری متوقف شد اما با فروکش کردن روند ابتلا و نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تعدادی از قطارها به چرخه سیر و حرکت بازگشت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک رام قطار در مسیر زنجان ــ تهران فعالیت خود را از سر گرفته است، بیان کرد: این قطار ساعت ۶:۵۰ از تهران و ساعت ۱۴:۳۰ از زنجان حرکت می‌کند و چنانچه ضوابط فاصله‌گذاری اجتماعی اجازه دهد و مسافران استقبال کنند، تعداد قطارها افزایش می‌یابد.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب با اشاره به اینکه پیش از شیوع کرونا سه نوع قطار مسافران را به مشهد مقدس جابه‌جا می‌کرد، عنوان کرد: طی چند روز اخیر دوباره یک قطار راه‌اندازی شد اما به دلیل استقبال نکردن مسافران فعلا تا ۱۴ خردادماه متوقف است و پس از آن با مناسب بودن شرایط احتمال راه‌اندازی مجدد وجود دارد.

وی یادآور شد: در این مدت قطارهای باری فعالیت خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام دادند و راه‌آهن این آمادگی را دارد با درخواست تولیدکنندگان، خطوط ریلی را به مراکز صنعتی متصل کند تا با احداث ایستگاه‌های بارانداز، حمل و نقل بار با سهولت بیشتری انجام شود.

خدایی همچنین به دو خطه کردن راه‌آهن زنجان ــ قزوین اشاره کرد و گفت: این محور در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تزریق اعتبار مورد نیاز امیدواریم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در فازهای مختلف انجام می‌شود، تصریح کرد: در بخش‌هایی از این پروژه زیرسازی به پایان رسیده و ریل‌گذاری هم انجام شده است، ضمن اینکه ارتقای سرعت قطارها و استفاده از قطارهای برقی بستگی به دوخطه شدن این محور دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.