پربازدیدترین اخبار سیاسی۱۰ خرداد ایسنا
اظهارات رییس جمهور در جلسه ستاد مقابله با کرونا/ هدف ایران از اعزام نفتکش به منطقه کارائیب/ ایراد شورای نگهبان به حذف ۴ صفر از پول ملی/ استقبال چین از جوانان برجسته کشورهای مختلف برای تحصیل/ «جهش تولید» معبری به سمت استقلال اقتصادی می‌گشاید؟ و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

به‌زودی به شرایط قبل از کرونا برنخواهیم گشت/بخشی از زندگی باید به فضای مجازی برود

به گزارش ایسنا، اظهارات حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد مقابله با کرونا در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

رئیس جمهور با بیان اینکه در این شرایط زندگی ما محدودتر شده و بخشی از آن مجازی شده است، تصریح کرد: مردم باید باور کنند که به زودی ما نمی‌توانیم به شرایط قبل از کرونا برگردیم برای مدت طولانی باید سبک زندگی را تغییر داده و محدودیت‌ها را بپذیریم و بخشی از زندگی ما باید به فضای مجازی برود.

خبرهای دیگر مرتبط با کرونا ویروس را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

پیشنهاد مرکز پژوهش‌ها برای پذیرش دانشجویان جدیدالورود از نیم‌سال دوم سال تحصیلی

طرح جامع حقوقی تبعات کرونا باید تدوین شود

کرونا فضای همکاری دولت و مجلس یازدهم را فراهم کرده است

***

ایراد شورای نگهبان به حذف ۴ صفر از پول ملی/ تایید طرح کاهش مجازات حبس تعزیری

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری با خبرنگاران درباره نظر این شورا در زمینه حذف ۴ صفر از پول ملی و طرح کاهش مجازات حبس تعزیری و ... نیز از خبرهای پر مخاطب بود.

عباسعلی کدخدایی گفت: طرح کاهش مجازات حبس تعزیری ایراداتی داشت که مجلس محترم ایرادات را برطرف کرد و عدم مغایرت آن نیز اعلام شد.

وی درباره لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور و نظر شورا درباره حذف ۴ صفر از پول ملی گفت: لایحه حذف چهار صفر از پول ملی در جلسات شورای نگهبان بررسی شد و در تبصره یک این طرح تعهداتی در برابر صندوق بین المللی پول ایجاد شده بود که شورای نگهبان اعلام کرد این تعهدات به روشنی مطرح شود و دارای ابهام است. همچنین در جلساتی که با آقای همتی رئیس کل بانک مرکزی پیرامون لایحه حذف چهار صفر داشتیم، ابهامات نسبت به تعهدات به صندوق بین المللی پول رفع نشد و این ابهامات را به مجلس اعلام کردیم و پس از رفع ابهامات درباره آن اعلام نظر می کنیم.

نظر شورای نگهبان نسبت به چند مصوبه/ طرح ساماندهی صنعت خودرو رد شد

همچنین نظر شورای نگهبان نسبت به آخرین مصوبات مجلس اعلام شد و با توجه به اینکه مستفاد از ماده ۴ مصوبه، تجویز واردات خودروهای مذکور است، این ماده مغایر بندهای ۸ و ۹ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و در نتیجه مغایر بند ۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی شناخته شد.

هدف ایران از اعزام نفتکش به منطقه کارائیب قدرت‌نمایی در برابر آمریکا است

تحلیل یک کاشناس مسائل آمریکای لاتین از هدف ایران از اعزام نفتکش به منطقه کارائیب هم از خبر های مورد توجه مخاطبان بود.

هادی اعلمی فریمان در این باره اظهار کرد: به نظر می‌رسد که هدف اصلی ایران از اعزام نفتکش‌های خود به منطقه کارائیب جهت صدور فراورده‌های نفتی بیشتر از آنکه اقتصادی باشد در راستای قدرت‌نمایی در برابر آمریکا بوده است.

دیگر خبرها با محوریت روابط ایران و آمریکا را نیز می توانید در لینک های زیر بخوانید.

فشار جدید آمریکا به کشورها و نهادهای بین‌المللی برای ممانعت از صادرات سوخت ایران به ونزوئلا

انتقاد اولیانوف از تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

اظهار تاسف انگلیس، فرانسه، آلمان و رئیس اتحادیه اروپا از عدم تمدید معافیت‌های هسته‌ای ایران

موسوی: تحریم همکاری‌های هسته‌ای ایران نقض قطعنامه ۲۲۳۱ و منشور سازمان ملل است

***

چین از جوانان برجسته کشورهای مختلف برای تحصیل و مطالعه استقبال می‌کند

یادداشت سفیر جمهوری خلق چین در تهران مبنی بر اینکه کشورش از جوانان برجسته کشورهای مختلف برای تحصیلات و مطالعات استقبال می‌کند نیز از دیگر خبر های پربازدید بود.

«جهش تولید» معبری به سمت استقلال اقتصادی می‌گشاید؟

«چالش‌های درون‌ساختاری بخش تولید و وظایف بر زمین مانده دولت، مجلس و قوه قضاییه در قبال این بخش مهم اقتصادی در کنار قدرت‌نمایی کانون‌های ثروت و قدرت و یکه‌تازی خصولتی‌ها، دلال‌ها و واسطه‌گرهای مالی و غیرمالی و بالاخره فرصت‌طلبان بازار غیررسمی و زیرزمینی که روز به روز شعاع فعالیت خود را بی‌رحمانه‌تر از قبل علیه بخش تولید گسترش می‌دهند، چنان کمر تولید را خم کرده که اگر کسی به داد این استراتژیک‌ترین بخش اقتصاد نرسد، پیکرِ نحیفِ بر زمین افتاده او هرگز توان قد راست کردن نخواهد یافت».

آنچه خواندید بخشی از گزارش ایسنا با عنوان «جهش تولید، معبری به سمت استقلال اقتصادی می‌گشاید؟» بود که با استقبال مخاطبان روبرو شد.

نقدها را می‌پذیرم/در دام هیاهوی تبلیغاتی گرفتار نمی‌شوم

خبر بعدی ارائه گزارشی از عملکرد فراکسیون امید در نامه ای از سوی محمدرضا عارف خطاب به مردم ایران بود.

رئیس فراکسیون امید در دوره دهم مجلس شورای اسلامی در این نامه با بیان اینکه نقدها را می‌پذیرد، تاکید کرد که رویه و اعتقاد من این است که بدون آنکه فریاد بزنم یا در دام هیاهوی تبلیغاتی گرفتار شوم یا در جنگ لفظی و کلامی با دیگران، منابع ارزشمند کشور را معطل تصمیم‌گیری نمایم، گزارش دهم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.