از اهدای مدال قهرمانی آسیا تا قدردانی وزیر از مجاهدت به اولین شهید مدافع سلامت هرمزگان
طی مراسمی با حضور معاون وزیر بهداشت و درمان، استاندار هرمزگان، نماینده مردم هرمزگان در مجلس و جمعی از مسئولان استانی، "اسلام جاهدی" ورزشکار هرمزگانی مدال طلای مسابقات آسیایی پاراکانوی خود را تقدیم به خانواده اولین شهید مدافع سلامت هرمزگان تقدیم کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بنده در اینجا حاضر شدم تا سلام و قدردانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را به خانواده اولین شهید مدافع سلامت هرمزگان برسانم.

قاسم جان بابایی با بیان اینکه فداکاری این بانوی هرمزگانی برای تمامی آحاد جامعه کشور قابل‌تقدیر و ستایش است، اظهار کرد: وی عزت و آبروی جامعه پزشکی و درمانی است و به‌واقع به معنای حقیقی ازخودگذشتگی را نشان داد.

وی با اشاره به اینکه از زمان شیوع کرونا در کشور نیز بالغ‌بر ۱۰ هزار نفر از کادر درمانی نیز به کووید ۱۹ مبتلا شدند و درصدی از این جمعیت نیز جان خود را در راه خدمت صادقانه و فداکارانه از دست دادند، اضافه کرد: خانم باهو فردی فداکار و مجاهدی خستگی‌ناپذیر بود که به‌واقع در استان هرمزگان تمامی افراد از تلاش‌های بی‌وقفه وی نیز می‌گویند.

جان بابایی با بیان اینکه با وجود شیوع کرونا همچین افرادی از کار خود پا پس نکشیده و از جان خود گذشتند تا سلامت جامعه را حفظ کنند، عنوان کرد:وی در یکی از سخت‌ترین بخش‌ها به نام NICU نیز خدمت می‌کرد و حساسیت کارش بسیار بالابود.

وی ادامه داد: آرزو باهو شهید راه خدمت بوده و با سربلندی جان خود را تقدیم کرد و لحظه‌ای با وجود تمامی مشکلات پا پس نکشید.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با تقدیر از اقدام پهلوانانه اسلام جاهدی در تقدیم مدالش به این خانواده، گفت: پهلوان واقعی همچین ورزشکارانی هستند که مدال با ارزش و افتخاری که سال‌ها برای به دست آوردنش زحمت‌کشیده را تقدیم این خانواده کرد تا درسی از اخلاق و قدردانی را به جامعه بدهد و به وجود چنین ورزشکارانی افتخار می‌کنیم.

در ادامه نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت: از طرف مردم این ضایعه دردناک را به خانواده شهید باهو تسلیت عرض می‌کنم و اطمینان می‌دهم که این شهادت و مجاهدت هیچ‌گاه از اذهان مردم هرمزگان پاک نخواهد شد.

احمد مرادی با بیان اینکه این شهادت افتخاری برای استان هرمزگان بود و تعهد و شاخص فداکاری یک پرستار هرمزگانی را به همگان ثابت کرد، تصریح کرد: نام باهو دیگر در استان هرمزگان ماندگار شد و درس بزرگی بود برای ما تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی جان کادر درمان خود را به خطر نیندازیم.

وی با اشاره به اینکه این کار بزرگ نشان داد کادر درمان از جان خود می‌گذرد تا سلامت جامعه حفظ شود، خاطرنشان کرد: اقدام ورزشکار هرمزگانی اسلام جاهدی برگ زرینی در دفتر ورزش هرمزگان بود و قابل‌تقدیر و واقعاً زبان در مقابل این حرکت زبان کوتاه از کلامی است.

همچنین استاندار هرمزگان با بیان اینکه از دست دادن این مجاهد خستگی‌ناپذیر امری است سخت و دشوار، افزود: به‌واقع باید افتخار کنیم به وجود همچین کادر درمانی که با روحیه مثال‌زدنی و فداکارانه اینچنین پشتوانه سلامت مردم هستند.

فریدون همتی با اشاره به اینکه رسالت کادر درمان به‌درستی انجام‌شده است و همه مردم خود را در این ضایعه غم‌انگیز شریک می‌دانند، تصریح کرد: مردم باید پروتکل‌های بهداشتی و هشدار مسئولان را جدی بگیرند تا اینچنین شاهد از دست رفتن کادر درمان نباشیم.

وی ادامه داد: تنها عامل در افزایش مبتلایان کرونا در استان هرمزگان عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که باید این موضوع بیش‌ازپیش جدی گرفته شود.

استاندار هرمزگان در پایان اقدام پهلوانانه اسلام جاهدی ورزشکار هرمزگانی در اهدای مدال به خانواده اولین شهید مدافع سلامت حرکتی قهرمانانه و ارزش آن را بالاتر از هر عنوان بین‌المللی دانست.

به گزارش ایسنا، در پایان نیز اسلام جاهدی مدال طلای مسابقات آسیایی پاراکانو خود را تقدیم به خانواده شهید آرزو باهو اولین شهید مدافع سلامت هرمزگان تقدیم کرد.

"آرزو باهو" از پرستاران پرتلاش بیمارستان کودکان بندرعباس بر اثر ابتلا به بیماری کرونا و بروز عارضه ریوی در شامگاه چهارشنبه ۷ خرداد ۹۹ جان به جان‌آفرین تسلیم کرد. وی اصالتاً اهل فین هرمزگان و از پرستاران مطرح و نمونه هرمزگان که در چندین دوره مختلف به‌عنوان پرستار نمونه در عرصه ملی انتخاب‌شده بود و سابقه ۱۷ سال خدمت در دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان را داشت.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند. فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp۴

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.