شهرستان "سفید" در کرمانشاه نداریم/ وضعیت "قرمز" کرونا در ۴ شهرستان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از وضعیت "قرمز" کرونا در چهار شهرستان کرمانشاه، جوانرود، هرسین و ثلاث باباجانی خبر داد و افزود: هیچ شهرستان "سفیدی" در سطح استان نداریم.

ابراهیم شکیبا در نشست خبری امروز (هفتم خرداد) با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان، افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۶ هزار و ۷۳۵ مورد نمونه گیری کرونا در استان انجام شده که از این تعداد ۳۶۲۸ مورد آن از بیماران بستری بوده و از این تعداد ۸۳۰ مورد آن مثبت شده است. همچنین ۱۳ هزار و ۱۰۷ مورد نمونه گیری از مراجعین سرپایی انجام شده که از این تعداد نیز نمونه ۳۳۰۹ نفر مثبت شده است.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به ادامه دار شدن بیماری کرونا گفت: طبق برآوردها واکسن این بیماری امسال آماده نمی شود و از طرفی هنوز خبری از داروی اختصاصی این بیماری نیست و تنها راه مقابله با آن رعایت فاصله و مراقبت های بهداشتی است.

وی افزود: تلاش ما برای کنترل بیماری است، چرا که فعلا امکان مهار آن وجود ندارد و البته این وضعیت برای همه جهان است.

شکیبا تاکید کرد: طبق نظر اپیدمیولوژیست ها تا پایان شهریورماه ۴۶ درصد جمعیت استان به کرونا مبتلا می شوند و این وضعیت برای کشور هم وجود دارد و تمام تلاش ما این است که این روند ابتلا تدریجی باشد و دچار پیک بیماری نشویم.

وی افزود: در صورتی که روند ابتلا تدریجی باشد امکان خدمات رسانی با شرایط بهتری ممکن خواهد بود، اما اگر دچار پیک شویم و یکباره آمار مبتلایان افزایش یابد، قطعا بامشکلاتی مواجه می شویم.

وی به برخی رفتارهای اشتباه در سطح جامعه در بحث کرونا اشاره کرد وافزود: از جمله این رفتارها حضور در مراسم ختم است، متاسفانه در این زمینه منع قانونی نداریم و می طلبد خود مردم همکاری کرده و در این مراسم تا حد امکان حضور نداشته باشند.

شکیبا تاکید کرد: در بحث مراسم تدفین مبتلایان کرونا، هیچ کس حق شرکت ندارد و این کار بصورت بهداشتی انجام می شود، اما در بحث ممانعت از برگزاری مراسم ختم کاری از دست ما ساخته نیست.

شهرستان "سفید" در استان نداریم/ وضعیت "قرمز" کرونا در ۴ شهرستان

شکیبا در ادامه در تشریح وضعیت کرونا در شهرستانهای استان گفت: در بحث تشریح وضعیت کرونا در هر استان و شهرستان از سه رنگ سفید، زرد و قرمز استفاده می شود که هرکدام تعریف خاص خود را دارد.

وی افزود: رنگ سفید زمانی ایجاد می شود که در آن استان و یا شهرستان در ۱۴ روز متوالی بیش از یک مورد ابتلا در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نداشته باشیم و از طرفی در هر روز نباید بیشتر از یک نفر مبتلا بستری باشد. وضعیت زرد هم ابتلای یک تا سه نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را شامل شده و بالاتر از این تعداد استان و شهرستان را در وضعیت قرمز قرار می دهد.

شکیبا تصریح کرد: با توجه به این تعاریف تا مدت طولانی در استان وضعیت سفید کرونا نخواهیم داشت، چرا که بسیاری شهرستان های استان حدود ۳۰ تا ۵۰ هزار نفر جمعیت داشته و حتی وجود یک مورد ابتلا هم می تواند آنها را در وضعیت زرد و یا حتی قرمز قرار دهد.

وی افزود: در حال حاضر چهار شهرستان هرسین، جوانرود، ثلاث باباجانی و کرمانشاه با توجه به این تعریف در وضعیت قرمز قرار دارند و مابقی شهرستان های ما در وضعیت زرد هستند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.