وضعیت سفید در تفرش، زرندیه و شازند
استاندار مرکزی گفت: شهرستان‌های تفرش، زرندیه و شازند به لحاظ ابتلا به ویروس کرونا در وضعیت سفید قرار دارند.

سید علی آقازاده چهارشنبه هفتم خردادماه در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی در جمع خبرنگاران بیان کرد: استان مرکزی هر روز وضعیت بهتری نسبت به دیگر استان‌ها دارد و از نظر ابتلا به این بیماری شرایط بهبود می‌یابد، به طوری که در حال‌حاضر در شاخص میزان شیوع ویروس، رتبه بیستم کشور را به خود اختصاص داده‌ است.

وی با تاکید بر اینکه استان مرکزی جزو ۱۰ استان برتر کشور در حوزه نداشتن شهر یا منطقه دارای وضعیت قرمز و پرریسک است، افزود: سه شهرستان زرندیه، تفرش و شازند جزو شهرستان‌های سفید هستند و باقی مناطق در وضعیت ریسک دار یا کم خطر قرار دارند که حاکی از شرایط نسبتا خوب استان است و این شرایط با تلاش و توجه مردم نسبت به رعایت الزامات بهداشتی حاصل شده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در حال گذران روزهای نسبتا خوب و با ثباتی هستیم، اما لازم است که همچنان الزامات بهداشتی، فاصله‌های اجتماعی در جامعه و خانواده رعایت شوند تا شرایط بهتری را نسبت به روزهای قبل شاهد باشیم.

وی در خصوص وضعیت مراکز درمانی استان بیان کرد: بیمارستان های ولیعصر(عج) و امام خمینی(ره) اراک کاملا در وضعیت سفید قرار دارند و تنها چند بیمار مبتلا در بیمارستان آیت الله خوانساری بستری هستند. در ساوه و دلیجان هر کدام یک مرکز با کمتر از ۱۰ بیمار بستری فعال هستند و خوشبختانه بسیاری از مراکز که تا یک ماه پیش درگیر بودند در وضعیت سفید هستند و تعداد مبتلایان بستری در بیمارستان کاهش چشمگیری داشته است.

آقازاده با اشاره به اینکه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان مرکزی با ۴۵ درصد، از میانگین کشوری کمتر است، افزود: طی پنج تا شش هفته اخیر وضعیت رو به بهبود در استان خود را نشان داده است که حاکی از مهار نسبی ویروس است، البته این مسئله به معنی تمام شدن بیماری نیست و همچنان باید احتیاط و مراقبت های بیشتر را داشته باشیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.