مصرف مایعات فراوان؛ مهمترین درمان کرونا/ دستکش الزامی نیست
یک متخصص عفونی، مصرف مایعات گرم فراوان را مهمترین درمان برای کرونا دانست و خاطرنشان کرد: افراد علامتدار در صورت بروز تنگی نفس نیازمند مراجعه به بیمارستان و بستری هستند.

دکتر توفیق یعقوبی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه رعایت اصول حفاظت فردی از سوی مردم موجب کاهش شیوع بیماری کووید۱۹ در سطح جامعه شده است، اظهار کرد: با فعالیت مجدد اصناف و اماکن عمومی شاهد افزایش رفت و آمد مردم هستیم و لذا احتمال موج دوم و سوم کرونا وجود دارد.

وی افزایش شیوع کرونا را ناشی از رعایت نکردن فاصله فیزیکی دانست و تصریح کرد: این بیماری همچنان در جهان و کشور ما شایع بوده و از طریق قطرات تنفسی در فاصله یک تا دو متری انتقال پیدا می کند.

این متخصص بیماری های عفونی، تماس مستقیم و غیر مستقیم با سطوح آلوده به قطرات تنفسی را دومین راه انتقال کروناویروس دانست و گفت: فاصله گذاری فیزیکی در حال حاضر مهمترین راهکار بهداشتی و اجتماعی برای پیشگیری و کنترل این بیماری است.

یعقوبی، فاصله گذاری فیزیکی را به معنی پرهیز از تماس فیزیکی با دیگران دانست و خاطرنشان کرد: مردم باید از تجمع در اماکن شلوغ و پر رفت و آمد خودداری کنند و تنها در مواقع ضروری از خانه خارج شوند.

وی از مردم خواست فاصله گذاری فیزیکی را به سبک زندگی تبدیل کنند و یادآور شد: مادامی که کروناویروس در جامعه جهانی وجود دارد و هم اکنون همه کشورها را درگیر کرده، باید فاصله دو متری با دیگران را رعایت کنیم، دست ها را مرتبا با آب و صابون بشوییم و حتما ماسک جراحی بزنیم.

این متخصص عفونی، استفاده از دستکش را الزامی ندانست و عنوان کرد: استفاده از دستکش تنها برای پرسنل پزشکی و پرستاران کاربرد دارد. همچنین استفاده از داروها یا ویتامین های خاص هیچ کمکی به پیشگیری از ابتلا به کروناویروس نمی کند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت فاصله گذاری فیزیکی در محیط های کار و تاکسی ها، اظهار کرد: باید این واقعیت را بپذیریم که بیماری کووید۱۹ وجود دارد و همچنان انتقال پیدا می کند، اما ترسیدن بی جهت هم فایده ندارد.

یعقوبی، با بیان اینکه افراد علامتدار حتما باید به پزشک مراجعه کنند، متذکر شد: افرادی که تب، گلودرد، سرفه و بدن درد دارند بعد از مراجعه به پزشک و مصرف دارو، حتما سه هفته در خانه قرنطینه شوند و ماسک بزنند.

این متخصص عفونی، مصرف مایعات گرم فراوان را مهمترین درمان برای کرونا دانست و خاطرنشان کرد: افراد علامتدار در صورت بروز تنگی نفس نیازمند مراجعه به بیمارستان و بستری هستند.

وی ۵۰ درصد افراد مبتلا به کرونا را بدون علامت دانست و افزود: نگرانی ما بابت تداوم زنجیره انتقال کروناویروس همین افراد بدون علامت هستند، زیرا می توانند به راحتی کرونا را انتقال دهند و بیماران زمینه ای و دارای ضعف ایمنی را به خطر بی اندازند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.