تدفین بیماران کرونایی در زنجان چگونه انجام می‌شود؟
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: بیماران کرونایی فوت شده استان در شهر زنجان غسل می‌شوند.

حجت الاسلام محرمعلی شیرمحمدی شامگاه روز گذشته (۲۱ فروردین) در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان برای تجهیز نیروها اقدام و برنامه‌ریزی‌هایی در خصوص ضرورت حضور نیروهای تخصصی در استان انجام داده و در همین راستا رصد و پیگیری‌های لازم را داشته و به صورت کلی حمایت‌های ویژه خود را در کنار همه بخش‌ها داشته است.

وی با بیان اینکه حضور دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم‌پزشکی استان بیشتر در جنبه‌های عمومی نمایان‌تر است، افزود: در بحث ساماندهی، حمایت از نیروهای مردمی و جهادی در استان که ابعاد وسیعی دارد و قطعاً این ضرورت اقتضا می‌کند در ابعاد فرهنگی و بخشی از ابعاد اجرایی نیز حضور پررنگی داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه قرارگاه مرکزی در نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان برای مبارزه با کرونا تشکیل شده که در آن تاثیرات کرونا در مسائل فرهنگی و تاثیرات فرهنگی پسا کرونا در جامعه مطالعه می‌شود، تصریح کرد: در پی شیوع ویروس کرونا در استان، مردم از لحاظ اقتصادی آسیب دیده‌اند، بنابراین یکی از بهترین محل‌هایی که امروز به وجود آمده، کمک به این افراد است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان ادامه داد: در اوایل انتشار ویروس کرونا در استان، ساماندهی خوبی برای انجام کارهای جهادی صورت نگرفته بود ولی اکنون ساماندهی نیروهای جهادی به خوبی به انجام رسیده است.

شیرمحمدی با بیان اینکه بسترهای آموزش مجازی در برخی از نهادهای آموزشی به خصوص آموزش و پرورش فراهم نیست، اظهار کرد: متاسفانه برخی از اساتید از بستر تلگرام برای تدریس استفاده می‌کنند و همین امر باعث می‌شود تا دانش‌آموزان از فیلترشکن استفاده کرده و ما در آینده شاهد تاثیرات سوء آن در جامعه خواهیم بود.

وی در رابطه با نحوه تدفین کسانی که بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند، افزود: در حال حاضر با هماهنگی‌های انجام شده با حوزه علمیه استان، غسل و مسائل شرعی مربوط به بیماران کرونایی فوت شده در شهر زنجان رعایت می‌شود ولی این موضوع در شهرستان‌های استان هنوز به مرحله کامل نرسیده است.

این مسئول تصریح کرد: کسانی که بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند با حضور طلاب جوان و در راه رضای خدا به‌ویژه در شهرستان‌های زنجان به صورت تیمم انجام می‌شود که با هماهنگی‌های بین‌بخشی انجام شده و از این به بعد به صورت شرعی اتفاق خواهد افتاد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم‌پزشکی استان با اشاره به اینکه طی تفاهم‌نامه‌های منعقده با نهاد نمایندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان و حوزه علمیه، بحث رعایت شرعی تدفین متوفیان کرونا در سایر شهرستان‌ها نیز با هماهنگی شهرداری‌ها و تامین زیرساخت‌های لازم انجام خواهد گرفت، ادامه داد: طبق هماهنگی با سپاه انصارالمهدی (عج) استان و دیگر ارگان‌های متولی از ظرفیت‌های آنان در شرایط کنونی استفاده خواهد شد.

شیرمحمدی با بیان اینکه از نیروهای جهاد و مردمی برای خدمات‌رسانی بهینه برای بهبودیافتگان در قرنطینه‌ها و نقاهت‌گاه‌ها استفاده خواهد شد، اظهار کرد: طبق هماهنگی با ستاد مقابله با کرونا در استان، ساماندهی افرادی که در بحث بیماری کرونا مشارکت می‌کنند اعم از ضدعفونی سطح شهر و حاشیه از هفته آینده آغاز و نحوه حضور و حمایت آنان نیز مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از تاثیرات بیماری کرونا، ساماندهی نیروهای جهادی است، افزود: اکنون بسیاری از نیروهای جهادی در بخش مبارزه با کرونا فعالیت می کنند اما ساماندهی نشده‌اند که در این میان امکان آسیب‌پذیری آنان وجود دارد و به همین منظور برنامه ساماندهی مورد توجه قرار گرفته است.

این مسئول با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت خیران استان در راستای مقابله با ویروس کرونا، تصریح کرد: باید از توانمندی خیرین برای رسیدگی به نیازهای اقتصادی خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا، هدایت نذورات به این سمت و نیز مشارکت در تامین نیازمندی‌های بیمارستان‌ها به لحاظ تجهیزات استفاده کرد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان خاطرنشان کرد: با کارهای انجام گرفته، پخش نذورات در دو بیمارستان شهر زنجان انجام شده که طبق هماهنگی‌ها از هفته آتی حرکت‌های بیشتر معنوی با هدف کاهش بار تراکم کاری در بین کادر درمانی بیمارستان انجام خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.