پایان‌ طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به معنی حذف شعار در خانه‌ بمانیم، نیست
استاندار لرستان گفت: پایان‌طرح فاصله گذاری اجتماعی به معنی حذف شعار در خانه بمانیم، نیست.

سید موسی خادمی در جلسه ویدئو کنفرانس مدیریت بیماری کرونا که شامگاه پنج شنبه با حضور معاونین اقتصادی و سیاسی، امنیتی استان برگزار شد، با تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت ولی عصر( عج )و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج)، با ابراز خوشحالی از مثمر ثمر بودن زحمات ارزشمند مردم، مجموعه علوم پزشکی، نیروی‌های جهادی و مسلح و سایر افراد که به نوعی مورد رضایت مقام معظم رهبری قرار گرفته‌اند این انسجام را یک افتخار بزرگ نامید.

وی با اشاره به گزارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: کارهای خوبی که انجام شده، تاثیرات خود را در بحث فاصله‌گذاری اجتماعی داشته و تا حدودی روند مطلوب حاصل شده است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه از روز شنبه فرایند بخش عمده‌ای از جامعه لرستان به حالت عادی برمی‌گردد، گفت: لازم است با توجه به ناشناخته بودن عملکرد ویروس کرونا و شیوع آن در خصوص کیفیت شروع فعالیت مردم، حساسیت لازم را به کار برد زیرا هفته پیشرو بسیار مهم بوده و لازم است با مدیریت صحیح، هر آنچه را که در توان و اختیار داریم بکار برده تا این مرحله را نیز به خوبی انجام دهیم .

خادمی با اشاره به مشکلات قرنطینه و مواردی که در بعضی از فعالیت‌های اقتصادی و مشاغل ایجاد شده است، گفت: هدف اصلی آن است که اجازه ندهیم تجمع و ازدحام در جامعه پیش بیاید و مردم باید همچنان در اولویت اول در خانه‌های خود بمانند.

وی در خصوص فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها عنوان کرد: فعالیت این مراکز کماکان تعطیل است و همچنین از ورود وسایل نقلیه شخصی غیربومی توسط نیروی انتظامی به شهرها جلوگیری به عمل می‌آید.

استاندار لرستان با تقسیم اصناف به دو دسته کم‌خطر و پرخطر ، گفت: بعد از پایان این طرح اصناف کم‌خطر، فعالیت خود را آغاز می‌کنند و در خصوص اصناف پرخطر در جلساتی با حضور مسئولین، نحوه فعالیت آنها بررسی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تمام هدف ما این است که در مناطق مختلف ازدحام و اجتماع انسانی بوجود نیاید.

نماینده عالی دولت در استان با انتقاد از عدم مراعات برخی از افراد در برگزاری مراسمات مختلف گفت: در چنین شرایطی حضور مردم در مراسمات و آرامستان‌ها درست نیست چرا که در مراسم ختم به خاطر مسائل عاطفی، احتمال آلودگی و انتشار بیماری زیاد است.

استاندار لرستان در ادامه در خصوص کمک مالی به دانشگاه علوم پزشکی گفت: کمک‌های لازم انجام خواهد شد و بخشی از مشکلات توسط وزارتخانه و بخشی توسط استانداری حل خواهد شد .

خادمی با تاکید بر ضرورت معرفی فرهنگ غنی لرستان گفت: به منظور معرفی و تبلیغ فعالیت‌ها و اقدامات خوب مردم لرستان ضرورت دارد صدا و سیما، ارشاد اسلامی و رسانه‌ها بیش از گذشته وارد عمل شده و به معرفی کارهای خوبی که در لرستان انجام شده بپردازند.

وی تصریح کرد: لرستان اولین استانی بود که صاحبان املاک اجاره بها را به خاطر شرایط خاص بخشیده‌اند و یا ضدعفونی محلات توسط عموم از جمله اقدامات خوب مردم محور در سطح استان بود که لازم است خصلت های خوب مردم را معرفی کنیم.

استاندار در خصوص عشایر کوچ‌رو گفت: در جلسه‌ای با هماهنگی مسئولین ضرورت دارد این موضوع مورد بررسی قرار گرفته و به از بیماری و درگیر شدن این قشر زحمت کش با بیماری تصمیمات لازم اتخاذ شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.