بسته‌های حمایتی کمیته‌ امداد در ایام خانه‌نشینی کرونایی
از زمان اعلام شیوع کرونا تا خانه نشینی بسیاری از شهروندان زمان کوتاهی سپری شد، اما این روزها برای ضعیف‌ترین اقشار اقتصادی کشور نظیر مددجویان کمیته امداد دشوارتر سپری می‌شوند. به همین دلیل نیز کمیته امداد تلاش کرده است تا با به کارگیری برخی تمهیدات بخشی از مشکلات این افراد را کاهش دهد.

به گزارش ایسنا، حالا بیش از ۵۰ روز از همنشینی کرونا با مردم کشور می‌گذرد. روزهایی که به دلیل تعطیلی بسیاری از مشاغل، مشکلات زیادی را برای آنها ایجاد کرده است. مددجویان کمیته امداد نیز از این مشکلات در امان نمانده‌اند اما با این حال این نهاد تلاش کرده است با برخی از اقدامات نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام کند.

اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در کمیته امداد و ارایه خدمات غیرحضوری

بهره‌مندی مدجویان و نیازمندان در کمیته امداد از خدمات و روش‌های غیرحضوری و رسیدگی به درخواست‌های آنها در دوره شیوع بیماری کرونا به صورت اینترنتی یا از طریق سامانه تلفنی، یکی از تمهیدات این نهاد برای ارائه خدمات به جامعه هدف این نهاد است.

به این ترتیب با توجه به اینکه بخش زیادی از مددجویان کمیته امداد را افراد سالمند یا بیماران صعب‌العلاج تشکیل می‌دهند، به منظور کاهش خطر ابتلای این افراد و دیگر خانواده‌های تحت حمایت، ستاد مرکزی پیشگیری از بیماری کرونا در کمیته امداد تمهیدات لازم را مصوب و اجرایی کرده تا مراجعات افراد نیازمند به دفاتر این نهاد و همچنین مراجعه حضوری مددکاران در منازل مددجویان به حداقل برسد.

براساس تصمیم کمیته امداد تمام خدمات این نهاد به صورت آنلاین در اختیار خانواده‌های تحت حمایت قرار گرفته است و مددجویان می‌توانند با مراجعه به پایگاه خدمات اینترنتی کمیته امداد به آدرس www.e.emdad.ir درخواست‌های مورد نظر خود را ثبت کنند و این درخواست‌ها در کمترین زمان ممکن رسیدگی و نتیجه به اطلاع مددجویان خواهد رسید.

راه‌اندازی سامانه تلفنی ارتباطات مردمی برای مددجویان و ارایه کد پیگیری

یکی از نکات قابل توجه در خصوص مددجویان کمیته امداد سکونت برخی از آنان در نقاط محروم و دور افتاده و همچنین عدم دسترسی آسان آنها به اینترنت است. به همین دلیل نیز کمیته امداد اقدام به راه‌اندازی سامانه تلفنی ارتباطات مردمی برای مددجویان کرده است. به این ترتیب در صورتی که آنها امکان دسترسی به اینترنت نداشته باشند یا به دلایل فنی همچون قطع شبکه و ... خدمات آنلاین در دسترس نباشد، می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ارتباطات مردمی به شماره ۰۹۶۸۸۷ درخواست خود را به مددکاران کمیته امداد اعلام کنند که در این مورد نیز رسیدگی به درخواست‌ها به صورت روزانه انجام شده و از طریق کد پیگیری که در اختیار متقاضی قرار گرفته، قابل پیگیری است.

همچنین افراد نیازمندی که تحت حمایت کمیته امداد نیستند می‌توانند از طریق سامانه ارتباطات مردمی به شماره ۰۹۶۸۸۷درخواست خود را به صورت فایل صوتی، نمابر و رایانامه با ذکر شماره تلفن و آدرس محل سکونت، ثبت کنند تا مددکاران کمیته امداد در کمترین فاصله زمانی به این درخواست‌ها رسیدگی کنند.

تولید اقلام بهداشتی توسط مددجویان

براساس اعلام کمیته امداد امام خمینی(ره) روزانه حدود ۳۷۰ هزار عدد ماسک و دیگر اقلام بهداشتی، توسط مجریان طرح‌های اشتغال کمیته امداد تولید می‌شود. به این ترتیب در ۳۱ استان کشور مددجویان در حال تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز هستند به طوریکه روزانه پنج هزار جفت دستکش، ۱۵ هزار دست لباس بیمارستانی و حدود ۳۵۰ هزار عدد انواع ماسک‌های بهداشتی و فیلتردار توسط مددجویان کمیته امداد در حال تولید است. این اقلام با همراهی کمیته امداد در اختیار کادر درمانی کشور قرار می‌گیرد.

حمایت از مددجویان در ۷ استان با بیشترین میزان شیوع کرونا

به گزارش ایسنا، کمیته امداد همچنین ۵ میلیارد تومان بانک سینا را به منظور حمایت از مددجویان در هفت استان با بالاترین میزان شیوع کرونا اختصاص داده است. پیش از این و در روزهای پایانی سال گذشته نیز بنیاد مستضعفان ۳۰ میلیارد برای تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز مددجویان اختصاص داد. در عین حال مکاتباتی نیز با وزارت بهداشت، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و دیگر نهادها برای جذب اعتبارات ویژه کرونا برای مددجویان انجام شد و در همین زمینه استانداران در استان‌های مختلف، کمک‌های قابل توجهی را برای مددجویان کمیته امداد در نظر گرفتند.

اطلاع رسانی نکات بهداشتی از طریق پیامک به مددجویان

یکی از اقدامات نهاد مذکور بعد از شیوع کرونا ویروس اطلاع رسانی در خصوص نکات بهداشتی لازم مطابق پروتکل‌های وزارت بهداشت به صورت پیامکی و تلفنی به مددجویان بوده است. این اقدام با توجه به دسترسی آسان‌تر مددجویان به تلفن همراه باعث شده است تا آنها و اعضای خانواده‌شان در جریان نکاتی که به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا باید رعایت کنند، قرار بگیرند.

توزیع یک‌ بسته حمایتی به اقشار محروم و آسیب‌دیده شغلی در آخرین روزهای سال۹۸

براساس اعلام رئیس کمیته امداد در آخرین روزهای سال گذشته نیز بسته حمایتی برای اقشار محروم و آسیب‌دیده شغلی از کرونا تهیه و دستورالعمل جامعی در این خصوص برای استان‌ها تهیه و ابلاغ شد. به این ترتیب یکی از بسته‌های حمایتی تا پایان سال ۹۸ و دو بسته دیگر نیز در سال جاری به اقشار آسیب‌پذیر ارائه می‌شود.

تمدید مهلت دفترچه‌های مددجویان تا پایان فروردین ماه

یکی از تمهیدات کمیته امداد برای کاهش ترددات مددجویان تمدید مهلت دفترچه‌های بیمه آنها تا پایان فروردین ماه بوده است. همچنین تمامی مددجویان کمیته امداد از سوی سازمان بیمه سلامت تحت پوشش قرار گرفته‌اند و در صورت ابتلا به هرگونه بیماری از جمله کروناویروس می‌توانند از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

توقف تخلیه صندوق‌های صدقات تا اطلاع ثانوی

بعد از اعلام شیوع بیماری کروناویروس کمیته امداد تصمیم گرفت تا روند تخلیه صندوق‌های صدقات را متوقف کند. همچنین همکاران این کمیته امداد در بخش جمع‌آوری صندوق‌های صدقات منازل نیز برای پیشگیری از ابتلا یا انتقال این بیماری در منازل خیران حضور پیدا نمی‌کنند. این افراد نیکوکار نیز می‌توانند با مراجعه به سایت کمیته امداد، سامانه تلفنی و ... نسبت به واریز صدقات خود اقدام کنند.

توزیع اقلام ضروری و سبدهای بهداشتی به مددجویان

براساس اعلام کمیته امداد اقلام مورد نیاز و مواد ضد عفونی کننده در قالب سبدهای بهداشتی با اعتباری معادل ۳۵ میلیارد تومان با اولویت بیماران خاص و صعب‌العلاج و سالمندان تحت حمایت توزیع شده است.

توزیع بسته‌های کالا بین مددجویان استان تهران

همچنین طبق آخرین اعلام کمیته امداد قرار است چهار هزار سبد کالا بین خانواده‌های تحت حمایت در استان تهران به دنبال شرایط دشوار شیوع کرونا در کشور توزیع شود. توزیع این سبدهای کالایی با همکاری قرارگاه جهادی امام رضا (ع) انجام و به منظور جلوگیری از تردد غیرضروری خانواده‌های تحت حمایت در سطح شهر و کاهش خطر ابتلا به ویروس کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، صورت می‌گیرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.