اولین سفیدپوش زنجانی آسمانی شد
اولین شهید مدافع سلامت در استان زنجان ثبت شد.

به گزارش ایسنا، در گذشته مدافعان کشور سینه سپر می‌کردند در برابر گلوله‌های دشمن، اما مدافعان امروز در مقابل ویروسی که جان هم‌وطنان‌مان را مورد هدف قرار داده است، می‌ایستند؛ ویروسی که حتی جان مدافعان سلامت را هدف قرار داده و در این ایام شاهد به شهادت رسیدن تعدادی از این عزیزان در عرصه دفاع از جان هم‌وطنان‌شان هستیم.

طی روزهای گذشته یکی از مدافعان سلامت استان زنجان آسمانی شد؛ جای خالی او برای همیشه در کنار خانواده و مردم زنجان وجود دارد.

دیروز وقتی خبر شهادت نخستین شهید مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان را شنیدم، ناخودآگاه چشمانم بارانی شد و از خداوند برای خانواده و همرزمانس صبر طلب کردم؛ کم نیستند خانواده‌هایی که امروز عزیزان‌شان در خط مقدم مبارزه با ویروس منحوس کرونا قرار دارند؛ زنان و مردانی که روزهاست چشمان‌شان به در است تا همسران‌شان را ببیند و فرزندانی که دل‌شان برای کانون گرم خانواده و بودن پدر و مادر در کنار یکدیگر تنگ شده و مادرانی که دل‌نگران جگرگوشه‌های‌شان هستند؛ آری امروز مدافعان سلامت جان خود را سپر حفظ سلامت کشور کرده‌اند.

در همین رابطه رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل بیماری کرونا استان زنجان در رابطه با اولین شهید خدمت سلامت زنجان، اظهار می‌کند: با توجه به اعلام یافته‌های آزمایشگاهی زنده‌یاد «اسدالله شیخ‌جابری» به عنوان شهید خدمت به افتخار اولین شهید مدافع سلامت استان زنجان نائل شد.

اسماعیل رحمانی می‌افزاید: شهید شیخ‌جابری متولد دوم فروردین سال ۱۳۵۰ و از کارکنان مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان بود.

امروز مردم عزیز استان برای کمک به مدافعان سلامت ضمن رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی، همراه مدافعان سلامت بوده و آنان را در مسیر غلبه بر این ویروس همراهی کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه زحمات مدافعان سلامت، نشان‌دهنده آن است که سلامت و امنیت دو نعمت بزرگ بوده و باید قدردان زحمت‌کشان این عرصه باشیم، اظهار می‌کند: سلام و درود به روح جان‌باختگانی که در این حادثه و بیماری جان خود را از دست دادند به خصوص مدافعان سلامت که جان عزیز خود را برای دفاع از سلامت مردم فدا کردند.

علی کاظمی در رابطه با اولین شهید مدافع سلامت استان زنجان، خاطرنشان می‌کند: کارمند خدوم مرکز درمانی حضرت آیت‌الله موسوی زنجان، شهید اسدالله شیخ‌جابری به عنوان اولین شهید مدافع سلامت بود که دیروز در کنار شهدا دفن شده و به آن مجموعه پیوست که برای وی آروزی علو درجات در درگاه حق تعالی و ابراز همدردی با خانواده این شهید عزیز و سایر جان‌باختگان؛ امید است با همکاری کادر درمانی بتوانیم این مشکلات را مدیریت کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، ضمن تسلیت به جامعه پزشکی استان و آرزوی صبر برای خانواده این شهید بزرگوار و گرامیداشت این شهید بزرگوار در رابطه با اولین شهید خدمت سلامت، اظهار می‌کند: اولین آمایش این شهید بزرگوار منفی بوده ولی دومین آزمایش اخذ شده از او مثبت اعلام شد.

همچنین نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار زنجان، در پی شهادت اولین مدافع خدمت و سلامت استان، با صدور پیامی مشترک، شهادت این عزیز را تسلیت گفتند. در بخشی از این پیام آمده است:

خبر جانسوز شهادت اولین شهید مدافع سلامت استان زنجان، شهید از جان گذشته و فداکار اسدالله شیخ‌جابری، موجب تأثر و تألم خاطر گردید. این فقدان غم‌انگیز به ما می‌آموزد کسانی که برای خدمت به مردم در روی زمین از هیچ کوشش دریغ نمی‌کنند و برای رضای خداوند از جان خویش نیز می‌گذرند در نزد خداوند به آن‌ها روزی داده می‌شود.

شهید اسدالله شیخ‌جابری نمونه‌ای از این ایثارگران است که در راه مقابله با ویروس منحوس کرونا که این روزها بسیاری از عزیزان را در تنگنا قرار داده است، از پای ننشست و شبانه‌روز گام در راه خدمت نهاد تا اینکه سرانجام دعوت آسمانی را لبیک گفت و در این روزهای عزیز، مهمان اولیای الهی شد.

در آستانه میلاد فرخنده منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج)، شهادت اولین شهید جامعه سلامت استان را به خانواده این شهید بزرگوار، دوستان و همسنگرانش تبریک و تسلیت عرض کرده و علو درجات و غفران و رحمت الهی را برایش مسئلت داریم. امید وافر داریم با همراهی مردم و عنایت خاصه ائمه معصومین (ع) این بیماری از سراسر عالم برچیده شده و سلامتی همه انسان‌ها را شاهد باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز در پیامی به شرح زیر شهادت اولین مدافع خدمت سلامت را تسلیت گفت. در بخشی از این پیام آمده است:

بی‌تردید نام و یاد شهدای مدافع سلامت، همانند سایر شهدای ایران اسلامی در خاطر مردمان این سرزمین کهن، ماندگار خواهد بود. اینجانب شهادت پرافتخار اولین شهید مدافع سلامت استان زنجان، شهید اسدالله شیخ‌جابری را به خانواده محترم وی و خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی زنجان تسلیت عرض کرده، از خداوند متعال برای آن مرحوم، علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

در نهایت، با شعر زیبای استاد پارسی‌گوی ایرانی که در این ایام توجه و عمل به آن خارج از لطف نیست، گزارش خود را به پایان می‌رسانم: «بنی‌آدم اعضای یک‌پیکرند، که در آفرینش زیک گوهرند، چو عضوی به‌درد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار، تو کز محنت دیگران بی‌غمی، نشاید که نامت نهند آدمی»

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.