ضرورت عزم ملی و اعتماد اجتماعی برای مقابله با کرونا
فرماندار شهرستان فیروزکوه با تاکید بر لزوم عزم ملی، همبستگی و اعتماد اجتماعی برای مقابله با کرونا افزود: سستی در زمینه مبارزه با ویروس کرونا ممکن است زمینه‌ساز اوج گرفتن شیوع این بیماری باشد و باید شدت کنترل، نظارت و پایش را جدی‌تر از گذشته انجام دهیم.

مهدی یوسفی جمارانی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند مقابله با کرونا ویروس در سطح شهرستان فیروزکوه گفت: در شهرستان فیروزکوه مانند بسیاری از شهرهای دیگر در راستای مبارزه با کرونا، تصمیم هایی از سوی قرارگاه پدافند زیستی اتخاذ شد که پیرو آنها اقداماتی از قبیل تعطیلی بازار روز، مجتمع‌های تجاری و فروشگاه‌های پرتردد، واحدهای صنعتی در خطر و همچنین عملیات ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری و روستایی انجام شد.

وی افزود: خوشبختانه اقدامات موثر خوبی به همت شهروندان در سطح شهرستان عملیاتی شد. در حقیقت از ابتدای مواجهه کشور با بحران ویروس کرونا مردم فیروزکوه در کنار مسئولین و مدیران شهرستان همکاری خوبی را داشتند و قطعا مقابله با کرونا نیازمند عزم ملی، همبستگی و اعتماد اجتماعی است و سستی در زمینه مبارزه با ویروس کرونا ممکن است زمینه ساز اوج گرفتن شیوع این بیماری باشد.

وی ادامه داد: در زمینه تهیه و تامین اقلام بهداشتی و سلامت‌ محور، خیران نیز نقش مهمی را ایفا کرده‌اند و همچنین ستادهای مردمی، حلقه‌های صالحین بسیج و سپاه شهرستان با تمام امکانات در جبهه سلامت فعالیت می‌کنند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه در بخش دیگری از صحبت های خود از تعیین چهار نقاهتگاه برای بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان خبر داد و افزود: در راستای اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص راه‌اندازی نقاهتگاه‌ها، ۴ مرکز در این شهرستان مشخص شد تا بیماران مبتلا که دوره نقاهت را می‌گذرانند به جای بستری در منزل و شیوع بیماری در این نقاهتگاه‌ها بستری شوند.

وی افزود: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی ما تاکنون پاسخگوی نیاز شهرستان بوده است ولی این آمادگی را داریم تا در صورت نیاز در مراکزی خارج از بیمارستان هم به امر درمان یا دوره نقاهت بعد از درمان بپردازیم که ظرفیتی در حدود ۳۰۰ تخت فراهم شده است.

جمارانی تاکید کرد: شرایط فعلی و گزارشاتی که به صورت روزانه از مراکز درمانی و بهداشتی دریافت می‌کنیم، روند کاهشی را نشان می‌دهد و البته این مطلب بدین معنا نیست که مردم مراقبت‌ها و توصیه‌های بهداشتی را کنار بگذارند، لذا باید با همان شدتی که تا امروز این توصیه‌ها را رعایت کردند پیش روند تا ریشه کن شدن این ویروس را شاهد باشیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.