دانشجویان پزشکی در خط مقدم مبارزه با کرونا
معاون آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: تعدادی از دانشجویان این دانشگاه نه تنها تعطیل نشده‌اند، بلکه در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا حضور دارند که دستیاران رشته‌های تخصصی و کارورزان رشته پزشکی هستند.

مهدی قائمی عصر گذشته (۱۹ فروردین) در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن تشریح اقدامات معاونت آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان در راستای مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: مهم‌ترین تاثیر بیماری کرونا در حوزه آموزش، تعطیلی دانشگاه است. البته دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان با توجه به اینکه رشته‌های متنوعی دارد، تعدادی از دانشجوهای آن نه تنها تعطیل نشده‌اند، بلکه در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا حضور دارند که عمدتا دستیاران رشته‌های تخصصی و کارورزان رشته پزشکی هستند.

وی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان در کنار اساتید خود در بیمارستان‌ها مشغول مداوای بیماران به خصوص بیماران کرونایی هستند، در رابطه با اقداماتی که معاونت آموزشی برای این دانشجویان انجام داده است، افزود: ضمن مراقبت از سلامت دانشجویان، وسایل حفاظت فردی را به صورت کامل برای آنان تامین کرده‌ایم تا در کنار پرستاران و اساتید خود بتوانند در بیمارستان‌ها فعالیت کنند.

این مسئول با بیان اینکه دانشجویان رشته‌های عفونی و داخلی، مستقیماً با بیماران مبتلا به کرونا درگیر هستند، تصریح کرد: دانشجویانی که در سایر بخش‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند به دلیل کاهش تعداد بیماران در بخش‌ها و لغو عمل‌های غیراورژانسی برای کمک به رشته‌های عفونی و داخلی به آنان آموزش داده شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان، با اشاره به تعطیلی کلاس‌های تئوری و برگزاری کلاس‌ها به صورت آموزش مجازی در این دانشگاه، ادامه داد: قبل از شیوع کرونا، بر اساس طرح تحول در آموزش پزشکی در صدد گسترش آموزش مجازی بوده‌ایم، به طوری که زیرساخت‌های نسبتاً خوبی برای آموزش مجازی داریم.

قائمی اظهار کرد: قبل از انتشار ویروس کرونا برای اساتیدی که چهار جلسه از ۱۷ جلسه درسی را اگر به صورت مجازی برگزار می‌کردند موارد تشویقی لحاظ می‌شد ولی با انتشار ویروس کرونا در کشور این سقف برداشته شد و همه اساتید باید کلاس‌های تئوری را به‌ صورت مجازی برگزار کنند.

وی با بیان این که با بازگشایی دانشگاه‌ها کلاس‌های عملی و آزمایشگاهی برگزار خواهد شد و ترم به پایان خواهد رسید، افزود: دانشگاه علوم‌پزشکی و وزارت بهداشت دارای یک سامانه به نام نوید با عنوان سیستم هدایت آموزش است که اساتید می‌توانند با استفاده از مولتی‌مدیاها دروس را به‌صورت صوت، پاورپوینت و کلیپ‌های مولتی‌مدیا در این سایت قرار بدهند و امکان پرسش و پاسخ در این سامانه برای دانشجویان فراهم بوده و همچنین امکان برگزاری آزمون نیز وجود دارد.

این مسئول با بیان اینکه سیستم هدایت آموزش (سامانه نوید) به‌صورت آفلاین است، تصریح کرد: با گسترش آموزش مجازی و بعد از شیوع کرونا امکان آموزش آنلاین از طریق اپلیکیشن یا نرم‌افزار Adobe Connect که سرور در دانشگاه نصب بوده و امید است با مذاکراتی که با دانشگاه علوم پزشکی مجازی صورت گرفته، اتصالی بین سامانه نوید و این نرم‌افزار برقرار شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی استان خاطرنشان کرد: در این وضعیت کشور، معیشت مردم و سلامت جامعه در مقابل هم قرار گرفته‌اند و شرایط کسب و کار مردم به‌خصوص اقشار آسیب‌پذیر بیشتر آسیب می‌بیند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.