انجام بیش از ۲۷۰ هزار تست تب‌سنجی توسط هلال‌احمر قزوین
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین گفت: ۲۷۰ هزار و ۳۲۸ نفر از اصناف استان و مسافرین در ورودی و خروجی‌های استان تب‌سنجی شدند.

حسن آصفی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین اعلام کرد: براساس مصوبه شورای تأمین استانداری در ۳۲ پست شهری و بین شهری با مشارکت جمعیت هلال‌احمر، پلیس‌راه، نیروی انتظامی و مراکز بهداشت، در ورودی و خروجی استان خدمات لازم به ۱۹۰ هزار و ۴۴۱ نفر ارائه شد.

وی خودروهای غربال‌شده طی این مدت را ۹۴ هزار و ۳۶۰ دستگاه عنوان کرد و افزود: طرح غربالگری کلیه اصناف دارای مجوز فعالیت از ستاد مبارزه با کرونا از دیگر اقدامات این جمعیت در جهت جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا در سطح جامعه بود که در همین راستا ۷۹ هزار و ۸۷۷ نفر از اصناف استان در این طرح غربالگری شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین بیان کرد: از آغاز طرح پایش سلامت در استان قزوین بیش از ۳۲۹۳ نفر-روز از پرسنل و اعضای داوطلب و نجاتگران این جمعیت با ایثار جان و سلامتی خود، هم‌پای کادر درمان برای مقابله با کرونا تلاش کردند.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر استان قزوین در مبارزه با کرونا خدمات بسیار وسیع و گسترده‌ای ارائه داده است و در بخش‌های مختلف از جمله ارائه پروتکل‌های آموزشی و حساس کردن شهروندان برای مراقبت بیشتر، تولید ماسک و ملزومات بهداشتی توسط اعضای داوطلب هلال‌احمر، ضدعفونی و گندزدایی منازل و معابر و همچنین توزیع اقلام بهداشتی، نقش بسیار موثری ایفاء کرد.

بنابراعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قزوین، آصفی ادامه داد: ایجاد نقاهتگاه بیماران مبتلا به ویروس کرونا در قزوین و تاکستان و ارائه مشاوره به مردم درباره علائم بیماری کرونا از طریق تلفن ۱۱۲ از دیگر خدمات این جمعیت در این مدت بود.

وی عنوان کرد: از ابتدای بحران ویروس کرونا در سطح استان، هلال‌احمر با توجه به نقش حمایتی و ارتباط خود با افراد خیر توانست خدمات بسیار خوبی را از جمله توزیع بسته‌های غذایی و اقلام بهداشتی ضد کرونایی در مناطق محروم استان را به انجام برساند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یادآور شد: به جهت اهمیت تأمین دارو و اقلام درمانی بیماران و همچنین توزیع اقلام بهداشتی در این ایام، داروخانه هلال‌احمر استان ضمن توزیع انواع محلول ضدعفونی‌کننده، دستکش و ماسک، در ایام نوروز ۹۹ با حداکثر توان و بدون تعطیلی فعالیت خود را ادامه داد تا بیماران و شهروندان با مشکلی مواجه نباشند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین درپایان تصریح کرد: امیدواریم با مساعدت مردم و رعایت هر چه بیشتر توصیه‌های بهداشتی بتوانیم زنجیره انتقال بیماری کرونا در استان و کشور را قطع کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.