۷۰ درصد مردم هنوز به موضوع کرونا حساس هستند/اصول بهداشت فردی را همچنان رعایت کنید
مدیر کمیته اپیدمیولوژی کووید ۱۹ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این سوال که اکنون مسافران نوروزی به شهرهای خود بازگشته‌اند آیا احتمال جهش بیماری کووید ۱۹ در روزهای آینده را در سطح کشور شاهد خواهیم بود یا خیر؟ گفت: قطعا جهش این بیماری وجود دارد اما امیدواریم با کنترل‌هایی که می‌شود شاهد جهش خیلی زیاد این بیماری در سطح کشور نباشیم.

دکتر "علی‌اکبر حقدوست" در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که شاهدیم تعدادی از مردم با پایان یافتن تعطیلات در خیابان‌ها حضور پیدا کرده و نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند؟ بیان کرد: به اعتقاد بنده ۷۰ درصد مردم هنوز به موضوع کرونا حساس هستند و شدیدا نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند اما قبول داریم یک درصدی از مردم نسبت به هفته گذشته کمتر رعایت می‌کنند.

مدیر کمیته اپیدمیولوژی کووید ۱۹ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه یکسری از رفتارها باید کماکان حفظ شده و اصول بهداشت فردی به‌شدت رعایت شود، تاکید کرد: حفظ فاصله گذاری اجتماعی (۱.۵ متر فاصله از یکدیگر)، دست ندادن، روبوسی نکردن، استفاده از ماسک در مکان هایی که پروتکل بهداشتی اعلام کرده، شست و شو و یا ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها و پرهیز از حضور در مناطق و مکان های از مهمترین اقدامی است که هر فرد می‌تواند برای خودش انجام دهد تا از ابتلا به این ویروس مصون بماند.

این دکترای اپیدمیولوژی و آمار زیستی با اشاره به افرادی که دارای علائم بیماری کرونا، سرما خوردگی و یا آنفلوآنزا می باشند اظهار کرد: به شدت توصیه می کنیم که اگر فردی کوچکترین علامتی همچون تب، سرفه های خشک، کوفتگی بدن و ... را داشت برای سلامتی خودش و دیگران در منزل مانده و اگر نمی‌تواند در منزل بماند می تواند با مراجعه به نقاهتگاه‌ها، فرآیند ایزوله نمودن خود را انجام دهد ضمن آنکه باید عنوان کرد برخی از نقاهتگاه های کشور همچون نقاهتگاه کرمان که یک هتل است، دارای امکانات بسیار عالی بوده که افراد دارای علائم بیماری می توانند خود را در این مکان ها ایزوله کند.

وی در پاسخ به این سوال که اکنون مسافران نوروزی به شهرهای خود بازگشته‌اند آیا احتمال جهش بیماری کووید ۱۹ در روزهای آینده را در سطح کشور شاهد خواهیم بود یا خیر؟ گفت: قطعا جهش این بیماری وجود دارد اما امیدواریم با کنترل‌هایی که می‌شود شاهد جهش خیلی زیاد این بیماری در سطح کشور نباشیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.