افزایش واحد صنفی پلمب‌ شده به ۴۰۰ مورد
رئیس اتاق اصناف زنجان گفت: از ابتدای اجرای طرح تاکنون قریب به ۴۰۰ واحد صنفی در استان پلمب شده است.

سیدمحمود موسوی در گفت‌گو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هیچ‌کدام از اصناف تا ۲۰ فروردین اجازه بازگشایی واحد صنفی خود را ندارد.

این مسئول ادامه داد: واحدهای صنفی تا تاریخ ۲۰ فروردین ملزم به رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی در مصوبات پیشین هستند، از همینرو هیچ واحد صنفی خارج از عرف مصوبات گذشته حق بازگشایی محل کسب و کار خود را تا آن موقع ندارد.

وی افزود: در این راستا گشت مشترک از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت در حال فعالیت است که در ابتدا اخطار و توصیه‌های لازم را ارائه می‌کند و در صورت بی‌توجهی اصناف اقدام به پلمب می‌شود.

موسوی تصریح کرد: از ابتدای طرح ابلاغیه عدم فعالیت واحدهای عرضه‌کننده اقلام غیرضرور تا به امروز قریب به ۴۰۰ واحد صنفی در سطح استان پلمب شده است و این در حالی بود که تا ۱۶ فروردین همکاری اصناف برای تعطیلی بیش ار ۹۰ درصد بود ولی پس از آن، این همکاری کمتر شد.

رئیس اتاق اصناف زنجان یادآور شد: پلمب واحدهایی که با ملایمت نسبت به اجرای طرح تمکین کردند و تشکیل پرونده در مراجع قضایی نداشتند با دستور دولت نسبت به فک پلمب آن‌ها اقدام می‌شود، ولی باید توجه داشت که ریشه‌کنی بیماری و قطع زنجیره انتقال جز با همکاری همه مردم از بخش‌های مختلف غیر ممکن است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.